Finnair ja islantilainen Bókun yhteistyöhön

Tavoitteena vauhdittaa Suomen matkailuelämysten digitaalista kauppaa ja matkailuteollisuuden kasvua

Finnair ja islantilainen matkailualan ohjelmistoalustan tarjoaja Bókun aloittavat yhteistyön, jonka tarkoituksena on vauhdittaa suomalaisen matkailutarjonnan digitalisointia, ja tuoda matkailuelämykset helpommin ostettaviksi kansainväliselle asiakaskunnalle.

Bókunin kehittämän myynti- ja sopimuksenhallinta-alustan avulla erilaisten matkailuaktiviteettien ja elämysten tarjoajat voivat saada tuotteensa varaustilanteen sähköiseen muotoon, tuoda sen helposti kuluttajan ostettaviksi omilla tai muiden palveluntarjoajien nettisivuilla, vastaanottaa maksuja ja hoitaa sopimuksia muiden toimijoiden kanssa.

”Bókunin alusta on toiminut yhtenä Islannin matkailuteollisuuden voimakkaan kasvun katalysaattorina, ja uskomme, että se hyödyttää myös suomalaista matkailuteollisuutta ja tuo matkailuelämykset paremmin asiakkaiden saataville ”, sanoo Finnairin digitalisaatiosta vastaava johtaja Katri Harra-Salonen. ”Suomeen tulevat matkailijat arvostavat palveluiden helppoa löydettävyyttä ja ostomahdollisuutta suoraan eri nettisivuilta. Matkailutoimijat taas pystyvät alustan avulla toimimaan tehokkaammin ja tekemään myös yhteistyötä muiden toimijoiden kanssa.”

Finnair ja Bókun järjestävät syksyn aikana matkailutoimijoille työpajoja, joissa tutustutaan alustan mahdollisuuksiin ja toimintaan.

”Haluamme jatkossa tuoda suomalaiset ainutlaatuiset matkailuelämykset tehokkaammin kansainvälisten asiakkaidemme tietoisuuteen”, Harra-Salonen jatkaa. ”Lentoyhtiönä näemme matkailun ekosysteemin kehittämisen keskeisen tärkeänä ja haluamme olla tässä aktiivinen toimija.”

”Olemme mielellämme mukana rakentamassa Suomen matkailuteollisuuden menestystarinaa, ja testattu alustamme tuo tähän konkreettisen ja tehokkaan työkalun”, sanoo Bókunin toimitusjohtaja Hjalti Baldursson.

Bókun on pilvipohjainen myynti-, sopimus- ja varauksenhallinta-alusta matkailuteollisuuden käyttöön. Bókunin käyttäjäyritykset voivat alustan avulla myydä tuotteitaan ja palveluitaan verkossa, tehdä yhteistyötä, seurata varaustilannetta reaaliaikaisesti, yhdistää tuotteitaan toisten toimijoiden tuotteisiin ja hoitaa maksuliikennettä. Lisätietoja: www.bokun.io

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com