Finnair vuokraa kapasiteettia New Yorkin -reitille ylimääräisen konehuollon ajaksi

Finnair vuokraa kapasiteettia korvaamaan Airbus 330 -laajarunkokoneen ylimääräisen huollon aiheuttamaa vajetta kaukoliikennelaivastossaan. Espanjalaisen Privilege Stylen Boeing 767 liikennöi Finnairin New Yorkin -reitillä 20.30. kesäkuuta. Suunnitelmissa on, että puolalaisen LOTin Boeing 787 jatkaisi reitillä 1. heinäkuuta alkaen aina 16. heinäkuuta asti. Finnairin Airbus 330 -koneen arvioidaan palaavan liikenteeseen heinäkuun puolenvälin jälkeen.

"Yhden laajarunkokoneemme pidempi huolto vaikuttaa operointiimme. Haluamme tässäkin tilanteessa palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja minimoida asiakkaille aiheutuvan haitan. Olemme yhteydessä suoraan niihin matkustajiin, joiden matkaohjelmaan konetyypin vaihdos vaikuttaa. Lentojen miehistöt ovat Privilege Styleltä ja LOTilta, mutta matkustamossa on mukana Finnairin purseri ", kertoo Ville Iho, Finnairin operatiivinen johtaja. "Olemme pahoillamme asiakkaille mahdollisesti aiheutuvasta vaivasta."

Finnair media desk, +358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com