Fortum ja Skellefteå Kraft uudistavat Solbergin ja Blaikenin tuulipuistojen omistusrakenteen

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 29.5.2019 KLO 9.00

Fortum ja Skellefteå Kraft järjestävät uudelleen Ruotsissa sijaitsevien Solbergin ja Blaikenin tuulipuistojensa yhteisomistuksen. Ehdotetun sopimuksen myötä Solbergin 76 megawatin (MW) tuulipuisto siirtyisi kokonaan Fortumin omistukseen ja Blaikenin 248 MW:n tuulipuisto Skellefteå Kraftin omistukseen. Fortum omistaa tällä hetkellä 50 % Solbergin tuulipuistosta (38 MW) ja 15 % Blaikenin tuulipuistosta (37 MW). Ehdotettu järjestely yksinkertaistaisi omistusrakennetta, ja sillä olisi vain vähäinen vaikutus Fortumin kassavirtaan ja tulokseen.

Omistusjärjestelyjen odotetaan toteutuvan vuoden 2019 kolmannen vuosineljänneksen alussa. Järjestely edellyttää Fortumin hallituksen ja Skellefteån kunnanvaltuuston hyväksyntää.

Fortum ja Skellefteå Kraft ovat yhteistyössä rakentaneet ja tuottaneet tuulivoimaa Ruotsissa vuodesta 2010.

Joonas Rauramo, johtaja, Wind Generation 040 354 3732
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150
Måns Holmberg, IR-päällikkö, puh. 044 518 1518