Fortum toimittaa ympäristöteknologiaa voimalaitokseen Irlannin Edenderryyn

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 29.5.2018

Fortum on tehnyt sopimuksen low-NOx-polttotekniikan toimittamisesta irlantilaisen Bord na Mónan turve- ja biovoimalaitokseen Edenderryyn. Sopimus koskee kokonaisprojektia prosessin suunnittelusta polttotekniikan toteutukseen ja käyttöönottoon 128 megawatin voimalassa, joka käyttää polttoaineena turpeen ja biomassan sekoitusta. Projekti käynnistyi heti sopimuksen allekirjoituksen jälkeen, ja sen odotetaan valmistuvan vuoden loppuun mennessä.

”Fortumilla on pitkä kokemus low-NOx-polttotekniikkaratkaisujen suunnittelusta ja toteutuksesta erilaisiin voimalaitoksiin sekä tehokkaasta projektinhallinnasta. Olemme iloisia voidessamme auttaa asiakastamme parantamaan toimintojaan ja vähentämään päästöjä. Tuellamme Edenderryn voimalaitos pystyy noudattamaan yhä tiukempia ympäristösäännöksiä”, sanoo Kari Lahti, Head of Performance, Fortum eNext.

Fortumille uusi sopimus on jatkoa yhtiön pitkäaikaiselle sitoutumiselle asiakkaiden ympäristösuorituksen ja taloudellisen tuloksen parantamiseen. Teemme yhteistyötä puhtaamman maailman puolesta rakentamalla ympäristöratkaisuja, jotka tuottavat tuloksia jo ennen pitkän aikavälin investointeja uusiutuvaan tuotantoon.

Kari Lahti, Head of Performance, Fortum eNext, puh. 050 453 2777

Lue lisää: https://www.fortum.fi/yrityksille-ja-yhteisoille/palvelut-voimalaitoksille/ota-varaslahto-tulevaisuuden

Fortum eNext
Fortum eNext auttaa perinteisiä voimalaitoksia sopeutumaan energia-alan tiukentuneeseen sääntelyyn tekemällä laitoksista tehokkaampia ja ekologisempia. Tarjoamme asiakkaillemme toimiviksi todettuja ratkaisuja, jotka parantavat voimalaitoksen prosesseja, kehittävät niitä tulevaisuutta varten ja lisäävät niiden arvoa.

Fortum eNext toimii Pohjoismaiden lisäksi Keski-Euroopassa, Iso-Britanniassa ja Venäjällä sekä valikoiduilla kansainvälisillä markkinoilla. Meillä on palveluksessamme yli 300 energia-alan ammattilaista ja yli 2 000 asiakasta ympäri maailman.

Olemme osa Fortumia, johtavaa puhtaan energian yhtiötä, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Fortumin palveluksessa on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 Fortumin liikevaihto oli 4,5 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi