Fortumin huominen varsinainen yhtiökokous 2020 peruutetaan ja siirretään myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.3.2020 KLO 18.30

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla julkaistavat tiedot

Fortum suhtautuu koronaviruksen uhkaan vakavasti ja on tilanteen kehittymisen ja tämän päivän Suomen hallituksen linjausten seurauksena päättänyt perua huomiseksi kokoon kutsutun varsinaisen yhtiökokouksen.

Suomen hallitus ilmoitti tänään, että julkiset kokoontumiset rajoitetaan korkeintaan kymmeneen henkilöön. Vaikka pörssiyhtiön yhtiökokous ei ole julkinen kokoontuminen, on Fortumin hallitus Suomen hallituksen linjausten seurauksena tänään päättänyt perua huomisen yhtiökokouksen.

Fortum kutsuu koolle varsinaisen yhtiökokouksen myöhemmin.

Sirpa-Helena Sormunen, lakiasiainjohtaja, Fortum Oyj, puh. 010 452 5350
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Måns Holmberg, IR-päällikkö, puh. 044 518 1518

Fortum is a leading clean-energy company that provides its customers with electricity, heating and cooling as well as smart solutions toimprove resource efficiency. We want to engage our customers and society to join the change for a cleaner world. We employ more than8,000 professionals in the Nordic and Baltic countries, Russia, Poland and India. In 2019, our sales were EUR 5.4 billion and 59% of ourelectricity generation was CO2 free. Fortum's share is listed on Nasdaq Helsinki. www.fortum.com