Fortumin toimitusjohtajan katsaus varsinaiselle yhtiökokoukselle 2020 on julkaistu

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 21.4.2020 KLO 9.00

Fortum on ryhtynyt lukuisiin ennaltaehkäiseviin varotoimiin voidakseen järjestää vuoden 2020 varsinaisen yhtiökokouksen 23.4.2020 sekä varmistaakseen niiden henkilöiden turvallisuuden, joiden on välttämätöntä olla yhtiökokouspaikalla. Kokouksen keston lyhentämiseksi yhtiö on nyt julkaissut toimitusjohtajan katsauksesta laajemman puheenvuoron videona. Video on katseltavissa yhtiön verkkosivuilla www.fortum.fi/yhtiokokous. Varsinaisessa yhtiökokouksessa toimitusjohtaja Pekka Lundmark esittää katsauksesta lyhennetyn version.

Täsmäytyspäivänä 9.4. rekisteröidyn osakkeenomistajan on mahdollista seurata yhtiökokousta suorana lähetyksenä videon välityksellä. Videolinkki on tilattavissa 23.4. klo 13.00 mennessä osoitteesta https://ir.innovatics.fi/ir/fi/fortum/Agm/Registration/2020_1/Accept.

Yhtiö kehottaa osakkeenomistajia välttämään kokouspaikalle tuloa ja seuraamaan sen sijaan kokousta videon välityksellä. Koronavirusepidemian vuoksi yhtiökokous voidaan järjestää vain, jos kokouksen osallistujamäärä paikan päällä on viranomaismääräysten mukainen.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150
Måns Holmberg, IR-päällikkö, puh. 044 518 1518