Muutoksia Fortumin johtoryhmässä − Business Technology -toiminnosta vastaava johtaja jättää yhtiön

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.11.2021 KLO 8:30

Tiedoteluokka: Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus

Business Technology -toiminnosta vastaava johtaja Arun Aggarwal ja Fortum ovat sopineet, että Aggarwal jättää yhtiön. Aggarwal on ollut Fortumin johtoryhmän jäsen vuodesta 2018. Sanna Pekari (DI, MBA) aloittaa Business Technology -toiminnosta vastaavana johtajana 17.11.2021. Pekarista ei tule konsernin johtoryhmän jäsentä, mutta hän raportoi toimitusjohtaja Markus Rauramolle. Pekari vastaa tällä hetkellä Fortumin Business Technology -toiminnon liiketoiminnan tuesta ja digitalisaatiokehityksestä. Aggarwal on luvannut tukea Pekaria sujuvan muutoksen varmistamiseksi.

“Arunilla on ollut keskeinen rooli Fortumin transformaatiossa: hän on määrätietoisesti kehittänyt lisäarvoa luovaa digitalisaatiota ja tuonut uusia näkökulmia niin innovaatiotoimintaamme kuin uusien kasvuaihioiden löytämiseen. Haluan lämpimästi kiittää Arunia ja toivottaa hänelle kaikkea hyvää tulevaan,” sanoo Fortumin toimitusjohtaja Markus Rauramo.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja Fortum Oyj

Further information:

Sijoittajat ja analyytikot:
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531

Media:
Fortum News Desk puh.

Jakelu:

Keskeiset mediat
www.fortum.fi

Fortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 20 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 60 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi