Simon-Erik Ollus Fortumin Generation-divisioonan johtajaksi ja Fortumin johtoryhmän jäseneksi

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 29.3.2021 KLO 20.01

Simon-Erik Ollus, (valtiotieteiden maisteri), 42, on nimitetty Fortumin Generation-divisioonan johtajaksi ja Fortumin johtoryhmän jäseneksi 29.3.2021 alkaen. Hän seuraa tehtävässä Tiina Tuomelaa, joka on nimitetty Uniperin talousjohtajaksi ja on siten siirtynyt pois Fortumin palveluksesta. Uudessa tehtävässään Ollus raportoi toimitusjohtaja Markus Rauramolle.

Simon-Erik Ollus on ollut Fortumin palveluksessa vuodesta 2009 lähtien erilaisissa strategiaan ja markkina-analyysiin liittyvissä johtotehtävissä. Hän toiminut viimeksi Fortumin sähkökauppa- ja tuotannonohjaustoiminnon johtajana. Ollus on kuulunut Fortumin  Generation-divisioonan johtoryhmään vuodesta 2013.

"On hienoa saada Simon-Erik Fortumin johtoryhmän jäseneksi. Uudessa tehtävässään hän vastaa Fortumille aivan keskeisen päästöttömän sähköntuotannon vahvistamisesta ja kasvattamisesta Pohjoismaissa. Hänen vastuullaan on myös Fortumin ja Uniperin yhteistyön tiivistäminen pohjoismaisen vesivoiman ja fyysisen sähkökaupan optimoinnissa”, sanoo Fortumin toimitusjohtaja Markus Rauramo. ”Simon-Erikin syvä osaaminen sähkömarkkina- ja liiketoiminnasta, analyyttinen lähestymistapa ja ihmislähtöinen johtamistyyli antavat hyvät lähtökohdat uuteen tehtävään”, Rauramo toteaa.

Generation-divisioona vastaa Fortumin ydin-, vesi- ja tuulivoimatuotannosta Pohjoismaissa. Divisioonan noin 1 150 ammattilaista vastaavat myös sähköntuotannon optimoinnista ja sähkökaupasta, markkina-analyysistä sekä globaalisti ydinvoiman asiantuntijapalveluista. Generation-divisioonaan eivät kuulu Uniperin vastaavat toiminnot.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150
Måns Holmberg, IR-päällikkö, puh. 044 518 1518

Media:
Fortumin mediapuhelin 040 198 2843

Jakelu:

www.fortum.fi

Fortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 20 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 60 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi