Gasum julkaisi taloudellisen katsauksen, yritysvastuuraportin ja yritystarinan 2017

Gasum julkaisi taloudellisen katsauksen tilikaudelta 1.1.–31.12.2017 sekä yritysvastuuraportin ja yritystarinan.

Vuonna 2017 Gasum otti jälleen määrätietoisesti askeleita kohti puhtaampaa huomista. Laajennuimme Ruotsin biokaasumarkkinoille, jatkoimme innovatiivisten kiertotalousratkaisujen kehittämistä kumppaneidemme kanssa sekä panostimme pohjoismaisen LNG-infrastruktuurin ja -markkinan kehittämiseen yhdessä tytäryhtiömme Skangasin kanssa. Aloitimme valmistautumisen vuoden 2020 alusta tapahtuvaan maakaasun tukku- ja vähittäismarkkinoiden avaamiseen yhdessä asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa.

Taloudellinen katsaus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, tilinpäätöksen, tilintarkastuskertomuksen sekä hallinnointiperiaatteet.

Yritysvastuuraportissa ja yritystarinassa kerromme, mitä kaikkea Gasum on, miten edistämme kestävää kehitystä ja rakennamme uutta Gasumia.

Lataa raportit:

Taloudellinen katsaus 2017

Yritysvastuuraportti 2017 (vain englanniksi)

Yritystarina 2017

Anna Ailio, viestintäpäällikkö, Gasum
etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasualan asiantuntija, joka kumppaniensa kanssa rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. Yhtiö tuo Suomeen maakaasua ja edistää kiertotaloutta käsittelemällä jätteitä sekä tuottamalla biokaasua ja kierrätysravinteita Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiö tarjoaa energiaa sähkön ja lämmöntuotantoon, teollisuudelle sekä maa- ja meriliikenteelle. Gasum on Pohjoismaiden johtava biokaasun tarjoaja. Yhtiöllä on kaasutankkausasemaverkosto, joka palvelee myös raskasta kalustoa. Tytäryhtiö Skangas on nesteytetyn maakaasun (LNG) Pohjoismaiden markkinoiden johtava toimija. Yhtiö jatkaa LNG:n aseman ja infrastruktuurin vahvistamista ja toimittaa LNG:tä merenkulun, teollisuuden ja raskaan liikenteen tarpeeseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.