Gasum vahvasti mukana energia-alan suurimmassa tapahtumassa

Gasum on mukana vuoden suurimmassa energia-alan tapahtumassa, Energia 2018 -messuilla, Tampereella 23.–25.10.2018. Ajankohtainen tapahtuma kerää yhteen koko energia-alan toimijat. Messuilla ovat esillä uusimmat teknologiat, laitteet ja ratkaisut sekä runsas määrä laadukasta asiantuntijaohjelmaa. Tapahtumassa Gasum ottaa osaa ilmastokeskusteluun ja esittelee vähäpäästöisten biokaasun, maakaasun ja nesteytetyn maakaasun (LNG) roolia energia-alalla kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa.

Gasum tarjoaa energia-alan toimijoille monipuolista ja päivänpolttavaa messuohjelmaa. Kuten hiljattain julkaistu YK:n alaisen ilmastopaneeli IPCC:n raportti osoittaa, myös yritysten on tehtävä mittavia toimenpiteitä ilmaston lämpenemisen estämiseksi. Energia-ala on tässä merkittävässä roolissa ja uusia vähäpäästöisiä polttoaineita esimerkiksi liikenteen tarpeisiin on kehitettävä edelleen.

Energia 2018 -messuilla Gasumin asiakkaat saapuvat osastolle kertomaan kokemuksiaan biokaasun, maakaasun ja LNG:n käytöstä; millaisia hyötyjä uuden energiamuodon valinta on yritykselle tuonut ja miten kaasun katkeamatonta käyttöä on tuettu. Messuvieraille Gasumin pisteellä tarjotaan puhtaasti kotimaisella biokaasulla paahdettua Pauligin kahvia. Esillä on myös Skoda Octavia G-TEC -kaasuauto.

Gasumin asiantuntijat esiintyvät messujen ohjelmalavoilla joka päivä. Puheenvuoroissa esitellään energia-alan tulevaisuuden näkymiä. Aiheiksi nousevat maakaasun ostaminen vuonna 2020, biokaasun hyödyntäminen kiertotaloudessa ja biokaasun suosion kasvu liikennepolttoaineena sekä LNG:n hyödyt ja saatavuus teollisuudelle.

Tapahtuma järjestetään Tampereen Urheilu- ja messukeskuksessa 23.–25.10.2018. Gasumin osasto A324 sijaitsee messukeskuksen A-hallissa.

Ohjelma Gasumin osastolla A324

Ti 23.10.
10:00 Kangasalan Lämpö Oy, Pekko Lehtonen, toimitusjohtaja

Ke 24.10.
10:00 Suomen Teollisuuden Energiapalvelut – STEP Oy, Antti Kokko, Head of Sales
11:00 Kotkamills Oy, Eveliina Lukkarinen, Head of Technical Customer Service
12:45 Wigren, Keijo Vataja, toimitusjohtaja
15:30 Kouvolan Lakritsi, Timo Nisula, lakutehtailija

To 25.10.
13:30 Kaslink, Susanna Kallio, markkinointijohtaja

Gasum ohjelmalavoilla

Ti 23.10.
10:20 Gasum ja maakaasun ostaminen vuonna 2020. Ville Pesonen, myyntijohtaja. Verso-lava
12:40 Kiertotaloutta kannattavasti biokaasuliiketoiminnalla. Jussi Rinttilä, myyntijohtaja. Verso-lava
13:40 Biokaasu liikennepolttoaineena huimassa kasvussa. Heidi Kuoppala, myyntipäällikkö. Verso-lava

Ke 24.10.
13:20 Kiertotaloutta kannattavasti biokaasuliiketoiminnalla. Olli Nevalainen, tuotepäällikkö. Verso-lava
14:40 LNG:n saatavuus Suomessa ja edut teollisessa käytössä. Jouni Bedda, myyntipäällikkö, Skangas. Voima-lava
15:00 Biokaasu liikennepolttoaineena huimassa kasvussa. Ville Sipponen, myyntipäällikkö. Verso-lava

To 25.10.
10:00 Kiertotaloutta kannattavasti biokaasuliiketoiminnalla. Jan Reiners, asiakkuuspäällikkö. Verso-lava
12:40 Biokaasu liikennepolttoaineena huimassa kasvussa. Jani Arala, myyntiyksikön päällikkö. Verso-lava

Olga Väisänen
johtaja, viestintä, Gasum
p. 040 554 05 78, olga.vaisanen@gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasualan asiantuntija, joka kumppaniensa kanssa rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. Yhtiö tuo Suomeen maakaasua ja edistää kiertotaloutta käsittelemällä jätteitä sekä tuottamalla biokaasua ja kierrätysravinteita Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiö tarjoaa energiaa sähkön ja lämmöntuotantoon, teollisuudelle sekä maa- ja meriliikenteelle. Gasum on Pohjoismaiden johtava biokaasun tarjoaja. Yhtiöllä on kaasutankkausasemaverkosto, joka palvelee myös raskasta kalustoa. Tytäryhtiö Skangas on nesteytetyn maakaasun (LNG) Pohjoismaiden markkinoiden johtava toimija. Yhtiö jatkaa LNG:n aseman ja infrastruktuurin vahvistamista ja toimittaa LNG:tä merenkulun, teollisuuden ja raskaan liikenteen tarpeeseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Gasum-konsernissa työskentelee noin 400 henkeä, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 925 milj. euroa. Gasum on 100 prosenttisesti Suomen valtion omistama yhtiö.