Gasumin tankkausverkostoon uusi asema Tuusulaan – asema siirtyy Auris Energialta

Omistajavaihdoksen myötä maakaasun myynti loppuu asemalla ja aseman käytössä on lyhyt katkos marraskuun vaihteessa.

Gasum ja Auris Energia ovat sopineet kaupasta, jossa Auris Energian omistama ja operoima kaasutankkausasema Tuusulan Rykmentinpuistossa siirtyy Gasumin omistukseen 1.11.2024.

Asema jakelee paineistettua biokaasua eli CBG:tä. Nesteytettyä kaasua asemalta ei saa.

Aseman nykyisille asiakkaille muutos tarkoittaa, että Auriksen yritysmaksukortti lakkaa toimimasta asemalla 31.10.2024 jälkeen. Asemalla voi maksaa kaikilla yleisimmillä maksukorteilla kuten ennenkin, mutta aseman käyttäjät voivat myös hakea Gasumin GasCard-korttia. Kortilla saa yhden prosentin maksutapaedun kulloinkin voimassa olevasta polttoaineen hinnasta.

Aseman järjestelmien päivityksen aikana aseman käytössä on arviolta vajaan viikon pituinen katko. Gasum tiedottaa katkosta ja aseman avautumisesta viestintäkanavissaan.

Tuusulan aseman asiakkaat ovat tankanneet jo pitkään lähes yksinomaan biokaasua, mutta marraskuusta lähtien maakaasu poistuu vaihtoehtona kokonaan, sillä kaikilla Gasumin asemilla myydään pelkästään biokaasua. Aseman ulkoasu muutetaan vastaamaan Gasumin asemien ulkoasua marraskuun kuluessa.

Päästöt kuriin biokaasulla

Tuusulan asema on Gasumille hyvä lisäys biokaasutankkausverkostoon. Asema on ollut Auris Energian ainoa kaasutankkausasema, ja myynnin myötä yhtiö keskittyy tiiviimmin ydinliiketoimintaansa.

Biokaasu on täysin uusiutuva polttoaine ja sen koko elinkaaren aikaiset päästöt ovat keskimäärin 90 prosenttia pienemmät kuin perinteisillä fossiilisilla polttoaineilla, kuten dieselillä ja bensiinillä.

Gasumin strateginen tavoite on tuoda vuoteen 2027 mennessä pohjoismaisille markkinoille seitsemän terawattituntia (TWh) uusiutuvaa kaasua vuodessa, mikä on noin neljä kertaa enemmän kuin tällä hetkellä. Määrä tarkoittaisi vuosittaista yhteenlaskettua 1,8 miljoonan hiilidioksiditonnin päästövähennystä Gasumin asiakkaille.

Tuusulan kaasutankkausasema sijaitsee Rykmentinpuistossa osoitteessa Puistometsäntie 1.

Katso kaikki Gasumin tankkausasemat kartalla

Juho Kurra, liiketoimintajohtaja, Suomen liikenne, Gasum
+358 40 161 2351, juho.kurra@gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasu- ja energia-alan asiantuntija. Tarjoamme puhtaampaa energiaa lämmön ja sähkön yhteistuotannon sekä teollisuuden tarpeisiin ja puhtaampia polttoaineratkaisuja maa- ja meriliikenteeseen. www.gasum.fi