Gasumista Baltian ja Suomen välisen kaasupörssin markkinatakaaja

Suomen maakaasumarkkinan avautuessa 1. tammikuuta 2020, Suomi liittyy osaksi Suomen ja Baltian muodostamaa kaasun markkina-aluetta. Suomen kaasumarkkinoiden johtavana energiayhtiönä, Gasum omaksuu aktiivisen roolin myös uudella markkinalla ja tulee toimimaan markkinatakaajana Baltian ja Suomen välisessä kaasupörssissä: GET Balticissa. Kaasupörssi on alueen yhteinen markkinapaikka, jossa käydään kauppaa fyysisestä maakaasu energiasta.

”Me haluamme osaltamme ottaa vastuun toimivan alueellisen kaasumarkkinan kehittämisestä. Aktiivinen kaupankäynti GET Baltic -kaasupörssissä avaa uusia mahdollisuuksia kaikille markkinatoimijoille ja mikä tärkeintä hyödyttää asiakkaita", kertoo Jouni Liimatta, Head of Trading Gasumilta.

Markkinatakaaja on pörssin osapuoli, joka sitoutumalla toimittamaan tietyn määrän myynti- ja ostotarjouksia maakaasutuotteista, mahdollistaa toisten markkinaosapuolten osallistumisen kaupan käyntiin markkinahinnoilla.

Jouni Liimatta, Head of Trading, Gasum
p. +358 40 829 3330
jouni.liimatta@gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasu- ja energia-alan asiantuntija. Tarjoamme puhtaampaa energiaa lämmön ja sähkön yhteistuotannon sekä teollisuuden tarpeisiin ja puhtaampia polttoaineratkaisuja maa- ja meriliikenteeseen. www.gasum.fi