Johan Grön Gasumin biokaasuliiketoiminnan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Gasum on nimittänyt yhtiön uudeksi Biokaasuliiketoiminnan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi kemian tekniikan tohtori Johan Grönin. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1.7.2019.

Johan Grön (1966) siirtyy Gasumin johtoon Outotec Oyj:stä, missä hän on toiminut liiketoimintajohtajana vuodesta 2013 ja viimeiset kaksi hän on vastannut Energy and Environment -liiketoiminnasta.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Johan Grönin tervetulleeksi yhtiöömme johtamaan nopeasti kasvavaa biokaasuliiketoimintaamme. Johanilla on vahvaa näyttöä energiateollisuuden ja raskaan teollisuuden ylimmän johdon tehtävistä kansainvälisistä organisaatioista. Biokaasumarkkinan ja biokaasun tuotantokapasiteetin kasvattaminen on keskeinen osa Gasumin strategiaa. Biokaasun käytön lisäämisellä tuemme liikenteen päästövähennystavoitteita ja vahvistamme biokaasun saatavuutta,” kertoo Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen.

Ennen siirtymistään Outotecille hän on toiminut teknologiajohtajana ja johtoryhmän jäsenenä Xylem Corporationissa New Yorkissa ja Kemira Oyj:ssa. Tämän lisäksi hän on toiminut useissa johdon tehtävissä mm. Stora Ensossa ja Valmetissa.

Johanna Lamminen, toimitusjohtaja, Gasum
puh. 020 44 78 661 (johdon assistentti, Henna Walker)

Olga Väisänen, johtaja, viestintä, Gasum
puh. 040 55 40 578, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasualan ja energiamarkkinoiden asiantuntija, joka kumppaniensa kanssa rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. www.gasum.com.