Nyt Salossa pääsee tankkaamaan kaasua – tervetuloa tankille!

Gasum on avannut uuden kaasutankkausaseman 12.7. Salon Piihovin ABC-aseman yhteyteen. Salon tankkausasema palvelee erinomaisestiTurun ja Helsingin väliä kulkevia autoilijoita. Gasum on sitoutunut kehittämään kaasuautoilua Suomessa. Yhtiön tavoitteena onkin kasvattaa kaasutankkausasemaverkostoa vastaamaan kaasuautoilun nopeasti kasvavaa kysyntää.

Uusi tankkausasema sijaitsee keskeisellä paikalla Salon Piihovin ABC-aseman yhteydessä, eteläisen Suomen työssäkäynnin ja asioinnin vyöhykkeellä. Asema palvelee erinomaisesti Turun ja Helsingin väliä kulkevia kaasuautoilijoita.

Puhtaan ja edullisen biokaasun kysyntä on tällä hetkellä voimakkaassa kasvussa ja uusien tankkausasemien avaaminen tekee kaasuautoon siirtymisestä helppoa. Kaasuautojen määrä onkin kasvanut huimaa vauhtia viime vuosina ja Suomen maanteillä kulkee tällä hetkellä jo 4 500 kaasuautoa. Nyt avautuneen kaasutankkausaseman myötä odotetaan, että kaasuautojen määrä lisääntyy myös Salossa.

Biokaasun tankkaaminen on ympäristöystävällistä ja edullista

Biokaasu on kotimainen ja uusiutuva liikennepolttoaine, joka tuotetaan kotitalouksien, kauppojen ja teollisuuden biohajoavista jätteistä ja jätevesilietteestä. Gasum tuottaa biokaasua biokaasulaitoksissa ympäri Suomen ja sen liikennekäytöllä vähennetään polttoaineen elinkaaren aikana syntyviä kasvihuonekaasupäästöjä jopa 85 prosenttia. Gasumin liikennebiokaasulle on myönnetty kotimaisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä kertova Joutsenmerkki ja Avainlippu-tunnus.

Ympäristöystävällisyyden lisäksi biokaasun tankkaaminen on autoilijoille myös edullista. Gasum tarjoaa kampanjassaan polttoainetta kiinteään 89 euron kuukausihintaan yksityisasiakkaille, jotka hankkivat joko uuden tai käytetyn maahantuodun kaasukäyttöisen henkilöauton. Tarjous koskee myös yksityisasiakkaita, jotka hankkivat kaasulaitteiden jälkiasennuksen henkilöautoonsa.

Gasumilla on Suomessa 27 kaasutankkausasemaa. Yhtiö on sitoutunut kasvattamaan tankkausasemaverkostoa noin kymmenellä tankkausasemalla vuosittain.

Tankkausaseman osoite on Ruoksmäentie 1, 24260 Salo.

Markus Kaarlela, biokaasuliiketoiminnan kehityspäällikkö
puh. +358 400 386 065, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasualan asiantuntija, joka yhdessä kumppaniensa kanssa rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. www.gasum.fi.