Raision Jumpparit on vuoden 2019 Tähtiseura – Suomen olympiakomitea ja Gasum tukevat lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia

Vuoden Tähtiseura -palkinto myönnettiin tänä vuonna Raision Jumppareille. Tähtiseura-ohjelman avulla tuetaan ja kehitetään suomalaista urheiluseuratoimintaa, ja ohjelmaan kuuluu tällä hetkellä 522 seuraa 41 eri lajin parista. Raision Jumpparit palkittiin 5 000 euron pääpalkinnolla. Lisäksi 14 muuta seuraa palkittiin 1 000 euron alueellisilla kannustuspalkinnoilla.

Viime vuonna ensimmäistä kertaa jaettu Vuoden Tähtiseura -palkinto myönnettiin tänä vuonna Raision Jumppareille. Raision Jumpparien valinnassa korostuivat seuran innostava ilmapiiri, liikunnan ilo, yhteisöllisyys, osallistaminen, harrastuskustannusten maltillisuus ja yhteistyön toimivuus sidosryhmien kanssa. Lisäksi edelläkävijäseuraa kiitettiin monipuolisen harrastamisen mahdollistamisesta

“Olemme mukana menossa! Tartumme uusiin ideoihin innolla ja pyrimme saamaan ne toimimaan myös käytännössä. On todella tärkeää, että kaikki toimijat tuntevat seuran omakseen ja viihtyvät”, kertoo Raision Jumpparien toiminnanjohtaja Elina Tommila.

Reilu, reipas ja riemukas Raision Jumpparit tarjoaa jokaiselle omannäköisen liikuntaharrastuksen ja seurassa harrastettavien lajien kirjo on laaja. Seurassa voi harrastaa niin telinevoimistelua kuin tanssia tai jopa parkouria. Iso osa raisiolaisista lapsista, nuorista ja aikuisista osallistuukin seuran toimintaan ja seuran ovet pidetään auki kaikille halukkaille.

Tähtiseura-ohjelmalla tuetaan laadukasta urheiluseuratoimintaa

Tähtiseura-ohjelma on Olympiakomitean, lajiliittojen ja aluejärjestöjen laatuohjelma, jonka tavoitteena on kehittää suomalaista seuratoimintaa, jotta jokainen voi liikkua omalla tasollaan ja kohti omia tavoitteitaan. Olympiakomitea ja Gasum kannustavat lasten ja nuorten Tähtiseuroja vuosittain 19 000 euron palkinnoilla.

Haluamme tukea paikallista seuratoimintaa, joka mahdollistaa lapsille ja nuorille monipuolisen liikunnan harrastamisen, uuden oppimisen ja yhdessä tekemisen. Tähtiseuratoiminta on tähän oivallinen keino. Ohjelmassa on mukana laaja-alaisesti eri lajien urheiluseuroja, mikä on näkynyt myös myönnetyissä kannustuspalkinnoissa”, kertoo Gasumin viestintäjohtaja Olga Väisänen.

Tähtiseura palkintoa voivat hakea Tähtiseurat ja seurat, jotka ovat matkalla Tähtiseuraksi. Palkinnoilla tuetaan lasten liikuntaharrastuksia ja seurojen tekemää työtä.

Myönnetyt kannustuspalkinnot

Viipurin Golf ry
Pieksän Kuutit
Voimisteluseura BounCe Espoo
Parolan Visa
Kajaanin Ratsastusseura
Nibacos Kokkola ry
Tanssi- ja Voimisteluseura Illusion
Sukellusseura Vesikot ry
Ounasvaaran Hiihtoseura ry
Seinäjoen Seudun Urheilijat ry
Karjalan Tennis
Oulun Miekkailuseura ry
Leppävirran Viri
Lahden Uimaseura

Lisätiedot:

Olga Väisänen, viestintäjohtaja, Gasum Oy
puh. +358 40 554 0578, etunimi.sukunimi@gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasu- ja energia-alan asiantuntija. Tarjoamme puhtaampaa energiaa lämmön ja sähkön yhteistuotannon sekä teollisuuden tarpeisiin ja puhtaampia polttoaineratkaisuja maa- ja meriliikenteeseen. www.gasum.fi

Vuoden Tähtiseura -palkinto myönnettiin tänä vuonna Raision Jumppareille.
Raision Jumpparit palkittiin 5 000 euron pääpalkinnolla. Lisäksi 14 muuta seuraa palkittiin 1 000 euron alueellisilla kannustuspalkinnoilla.

Lainaukset

kertoo Gasumin viestintäjohtaja Olga Väisänen.