Tampereen IKEA-tavaratalon tankkausasema avautui – tarjoaa kaasua henkilöliikenteelle ja jakelukalustolle

Gasumin kolmas kaasutankkausasema on nyt auennut Tampereen seudulle IKEA-tavaratalon yhteyteen osoitteeseen Murskekatu 1. Asema palvelee henkilöautoilijoita ja jakelukalustoa tarjoamalla paineistettua biokaasua ja maakaasua.

Vastavalmistunut kaasutankkausasema on nyt valmis palvelemaan Tampereen seudun kaasuautoilijoita. IKEA-tavaratalon yhteyteen avautunut asema tuo kaivattua lisäkapasiteettia alueelle, jossa kiinnostus kaasua kohtaan on kasvanut kohisten: Tampereen seudun kaasuautokakanta on kasvanut peräti 36 prosenttia kun valtakunnallisesti kasvu on ollut 32 prosenttia*.

Gasum on ennestään palvellut Tampereen alueen liikennettä kahdella tankkausasemalla Lielahdessa ja Nekalassa. Vilkkaasti liikennöidyn Valtatie 3:n varrella sijaitseva uusi asema kasvattaa Pirkanmaan tankkausasemakapasiteettia ja mahdollistaa entistä sujuvamman kaasuautoilun niin tamperelaisille kuin läpikulkevalle liikenteelle.

Kaikkien Suomen IKEA-tavaratalojen läheisyydestä löytyy nyt Gasumin kaasutankkausasema

Uusi kaasutankkausasema on osa Gasumin ja IKEA Suomen kiertotalousyhteistyötä, ja avautumisen myötä jokaisen Suomessa sijaitsevan IKEA-tavaratalon läheisyydestä löytyy Gasumin kaasutankkausasema.

”On todella hienoa, että asemamme löytyvät nyt kaikkien IKEA Suomen tavaratalojen läheisyydestä. Yhteistyöllämme edistämme Suomen liikenteen päästöjen vähentämistä mahdollistamalla vähäpäästöisen polttoaineen tankkaamisen eri puolella Suomea. Liikenteen päästöjen vähentäminen on yksi askel ilmastonmuutoksen hillitsemisessä. Edistämme kiertotaloutta ja tuotamme biokaasua liikenteen polttoaineeksi, jonka avulla polttoaineen elinkaaren aikaisia kasvihuonekaasupäästöjä vähennetään jopa 90 prosenttia verrattuna perinteisiin polttoaineisiin”, kertoo Gasumin Suomen liikenneyksikön maajohtaja Olli Paasio.

IKEA Suomen ja Gasumin yhteistyö ei rajoitu ainoastaan tavaratalojen yhteyteen avattuihin kaasutankkausasemiin. IKEA-ravintoloiden ruokahävikkiä hyödynnetään raaka-aineena biokaasun tuotannossa ja Gasumin jakelemaa kaasua käytetään osana IKEA-logistiikkaa. IKEA Suomen tavoitteena on vähentää logistiikkaketjunsapäästöjä siirtymällä kalustossaan kohti ympäristöystävällisiä polttoainevaihtoehtoja. Kumppanuus Gasumin kanssa luo siihen hyvät mahdollisuudet.

”Kaasutankkausasemat ovat meille keino edistää kiertotaloutta ja yhä vastuullisempaa arkea laajentamalla vähäpäästöisen liikennekaasun saatavuutta. Näin tuemme koko konsernimme tavoitetta olla vuoteen 2030 mennessä ilmastopositiivinen. On upeaa, että kaasutankkausasema löytyy nyt jokaisen tavaratalomme yhteydestä”, iloitsee IKEA Suomen vastuullisuuspäällikkö Pirjo Pyykkö-Tuominen.

Tampereen asemat palvelevat sekä jakeluliikennettä että henkilöautoliikennettä seuraavissa osoitteissa:

• Lahdesjärvi, Murskekatu 1 (CNG/CBG)
  • Lielahti, Energiankatu 5 (CNG/CBG)
  • Nekala, Viinikankatu 40 (CNG/CBG)

*Lähde: Traficom Monitori

Olli Paasio, Suomen liikenneyksikön maajohtaja, Gasum

puh. +358 50 392 6477, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasu- ja energia-alan asiantuntija. Tarjoamme puhtaampaa energiaa lämmön ja sähkön yhteistuotannon sekä teollisuuden tarpeisiin ja puhtaampia polttoaineratkaisuja maa- ja meriliikenteeseen. www.gasum.fi

Kaasutankkausasema palvelee henkilöautoilijoita ja jakelukalustoa tarjoamalla paineistettua biokaasua ja maakaasua.

kertoo Gasumin Suomen liikenneyksikön maajohtaja Olli Paasio
iloitsee IKEA Suomen vastuullisuuspäällikkö Pirjo Pyykkö-Tuominen