Uponor vahvistaa ilmastositoumustaan tuulivoimasopimuksella Gasumin kanssa

Uponor on allekirjoittanut 10 vuoden sopimuksen pohjoismaisen energiayhtiö Gasumin kanssa uusiutuvan tuulivoiman toimittamisesta. Uusi sopimus kattaa noin 25 prosenttia Uponorin Suomen toimintojen vuosittaisesta sähkönkulutuksesta. Uponor on käyttänyt uusiutuvaa sähköä Suomessa vuodesta 2020 lähtien, mutta tämä pitkäaikainen sopimus varmistaa uusiutuvan sähkön saamisen myös tulevaisuudessa ja samanaikaisesti edistää uuden tuulivoimakapasiteetin rakentamista Suomessa.

”Olemme sitoutuneet tieteeseen perustuviin ilmastotavoitteisiin vähentää kasvihuonekaasupäästöjä koko arvoketjussamme. Uusiutuva sähkö on yksi tärkeä työkalu näiden tavoitteiden saavuttamisessa ja tällä hetkellä jo 99 prosenttia käyttämästämme sähköstä globaalisti tulee uusiutuvista lähteistä. Tämän pitkäaikaisen sopimuksen kautta haluamme osoittaa sitoutumistamme uusiutuviin energian lähteisiin ja luomalla kysyntää myös tukea siirtymää kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa”, kertoo Uponorin toimitusjohtaja Michael Rauterkus.

”Olemme iloisia siitä, että Uponor on päättänyt investoida pitkäaikaiseen uusiutuvaan tuulivoimaan. Se noudattaa Suomen ilmastotavoitteita sekä Gasumin - strategiaa laajentua tuulienergiasegmentin sisällä. Haluamme tarjota kumppaneillemme energiamarkkinoiden kattavimmat ratkaisut vastaamaan heidän energiatarpeitaan ja auttamaan yrityksiä saavuttamaan ympäristötavoitteensa nopeammin. Uusiutuva tuulivoima on osa siirtymistä puhtaampaan huomiseen. ” sanoo Gasumin teollisuusjohtaja Tommy Mattila

Tommy Mattila, johtaja, teollisuus, Gasum
puh. +358 40 581 9247, tommy.mattila(a)gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasualan ja energiamarkkinoiden asiantuntija, joka yhdessä kumppaniensa kanssa edistää kehitystä kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa.