Uudistuva energiayhtiö Gasum vahvistaa johtoryhmäänsä – Kai Laitinen nimitetty talousjohtajaksi

Gasum on nimittänyt yhtiön uudeksi talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi kauppatieteiden maisterin Kai Laitisen (48). Laitinen aloittaa uudessa tehtävässään 16. syyskuuta 2019. Hänellä on laaja kokemus eri talouden tehtävistä Stockmannilla, Finaviassa ja Outokummussa.

Kai Laitinen siirtyy Gasumin johtoon Stockmann Oyj:stä, missä hän on toiminut talousjohtajana vuodesta 2017.

"Olen iloinen saadessani toivottaa Kai Laitisen tervetulleeksi yhtiöömme. Taloutemme vahva johtaminen jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä on avainasemassa yrityksemme menestyksen kannalta viedessämme strategiaamme eteenpäin. Kain vakuuttava talous- ja rahoitusosaaminen yhdistettynä työkokemukseen kansainvälisissä pörssiyhtiöissä täydentää erinomaisesti Gasumin ammattitaitoista ja osaavaa taloustiimiä ja johtoryhmäämme, kertoo Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen.

Ennen siirtymistään Stockmannille Laitinen on toiminut talousjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä Finaviassa ja talouden erilaisissa johtotehtävissä Outokummussa.

Gasumin talousjohtajana aiemmin toiminut Lasse Aarnio siirtyy talon sisällä uusiin tehtäviin Senior Advisoriksi Portfolio Management ja Trading -liiketoimintayksikköön. ”Haluan kiittää Lassea, jonka rooli Gasumin taloushallinnon kehittämisessä ja sen viemisessä uudelle tasolle on ollut todella merkittävä,” kertoo Lamminen.

Johanna Lamminen, toimitusjohtaja, Gasum
puh. 020 44 78 661 (johdon assistentti, Henna Walker)

Olga Väisänen, johtaja, viestintä, Gasum
puh. 040 55 40 578, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Energiayhtiö Gasum on pohjoismainen kaasu- ja energia-alan asiantuntija. Tarjoamme puhtaampaa energiaa lämmön ja sähkön yhteistuotannon sekä teollisuuden tarpeisiin ja puhtaampia polttoaineratkaisuja maa- ja meriliikenteeseen. Autamme asiakkaitamme pienentämään omaa hiilijalanjälkeä ja heidän asiakkaidensa hiilijalanjälkeä. Yhdessä kumppaniemme kanssa edistämme kehitystä kohti hiilineutraalia tulevaisuutta sekä maalla että merellä. Gasum edistää kiertotaloutta ja on johtava biokaasun toimittaja ja biohajoavan jätteen käsittelijä. Lisäksi olemme nesteytetyn maakaasun (LNG) Pohjoismaiden markkinoiden johtava toimija. Gasum-konsernilla on noin 350 työntekijää Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto oli 1 177 miljoonaa euroa vuonna 2018. Gasum on Suomen valtion omistama yhtiö. www.gasum.fi.