Vuoden 2017 RAKEVA-palkinto professori Yrjänä Haahtelalle

Report this content

Rakennustietosäätiön hallitus on myöntänyt vuoden 2017 RAKEVA-palkinnon professori Yrjänä Haahtelalle (Haahtela-yhtiöt). Vuonna 1986 perustettu RAKEVA-palkinto myönnetään joka toinen vuosi tunnustuksena henkilölle, ryhmälle, yritykselle tai järjestölle, joka on edistänyt rakennusalalla uusien toimintatapojen tai menetelmien soveltamista suunnittelussa tai rakentamisessa.

Vuoden 2017 RAKEVA-palkinto myönnettiin seuraavin perusteluin:

”Professori Yrjänä Haahtela on tehnyt mittavan tutkijanuran 1970-luvulta tähän päivään ja tutkimustyö jatkuu edelleen. Yrjänä Haahtela on tuottanut rakennus- ja kiinteistöalalle lukuisia ja laajasti käyttöönotettuja projektin- ja kiinteistöhallinnan metodeja sekä työkaluja rakennus- ja kiinteistöalan hyödynnettäväksi. Tämän lisäksi Yrjänä Haahtela on johtanut useiden merkittävien julkisten sekä yksityisten rakennushankkeiden toteuttamista laadukkaasti ja kustannustehokkaasti.”

RAKEVA-palkinnon palkintolautakuntaan kuuluivat RTS:n hallituksen edustajina toimitusjohtaja Kim Kaskiaro (Talonrakennusteollisuus) ja kaupunkitekniikan johtaja Harri Tanska (Espoon kaupunki) sekä edustajiston edustajana rakennusneuvos Ben Grass (Ben Grass Consulting Oy).

LISÄTIETOJA:

Minna Kerko-Rämänen, henkilöstö- ja viestintäpäällikkö
Puh. 050 542 3760 / 0201 101 235

minna.kerko@haahtela.fi

www.haahtela.fi

Haahtela-yhtiöt on vuonna 1975 perustettu rakennuttamisen projektinjohtoon ja kiinteistö- ja rakennuttamistalouden sekä henkilöstöhallinnon tutkimukseen ja ohjelmistokehitykseen erikoistunut konserni, joka huippuosaamisellaan ja innovatiivisilla tuotteillaan tuottaa merkittävää lisäarvoa asiakkailleen.