Aalto-Yliopistokiinteistöt Oy ja Halton sopivat yhteistyöstä ilmansuodatuksessa

Halton toimittaa jatkossa ilmansuodattimet Aalto-yliopiston kiinteistöihin. Solmittu puitesopimus kattaa suodatintoimitukset kaikkiin Aalto-yliopiston 31 kiinteistöön. Halton myös kartoittaa kiinteistöt ja optimoi ilmansuodatuksen hyvän sisäilmanlaadun ja energiatehokkuuden varmistamiseksi.

Aalto-yliopiston muodostavat Kauppakorkeakoulu, Taideteollinen korkeakoulu ja neljä tekniikan alan korkeakoulua (entinen TKK). Yhteensä 1.1.2010 perustetussa yliopistossa opiskelee noin 20 000 opiskelijaa. Lisäksi henkilökuntaa on noin 4500.

Aalto-yliopisto ja Halton sopivat yhteistyöstä 2 +1 vuotisella sopimuksella, joka kattaa suodatintoimitukset yliopiston kaikkiin 31 kiinteistöön. Ennen toimitusten aloitusta Halton kartoittaa kiinteistöt ja optimoi ilmansuodatuksen. Halton toimittaa kohteisiin Eurovent –sertifioituja F5-F9 luokan lasikuitusuodattimia. Suodatinten vaihdot suorittaa ISS.

-   Kartoittamalla ja optimoimalla suodatuksen aina kohteen mukaan, pystymme parantamaan ihmisten hyvinvointia, vaikuttamaan ilmanvaihdon energiankulutukseen, mutta myös ilmansuodatuksen käyttökustannuksiin. Käytännössä voimme joissakin kohteissa kartoituksen perusteella pidentää suodatinten vaihtoväliä saman sisäilmanlaatutason säilyttäen, summaa ylläpitoinsinööri Pekka Etholén prosessin etuja.

Aalto-Yliopistokiinteistöt valitsi Haltonin kilpailutuksen jälkeen kokonaisvaltaisesti parhaana yhteistyökumppanina. Valinnassa painotettiin hyvää toimituskykyä niin vakio- kuin erikoiskokoisten suodattimen suhteen. Lisäksi Aalto yliopisto arvosti valittujen suodattimien Eurovent –varmennettua laatua. – kommentti Aaltoyliopistolta tähän.

Pekka Etholén, ylläpitoinsinööri
Aalto-Yliopistokiinteistöt Oy
Email    etunimi.sukunimi@aaltonet.fi
Puh
.     050 3743361

Petri Väikäs, aluemyyntipäällikkö
Halton Clean Air Oy
Email: etunimi.sukunimi@halton.com
Puh: 020 792200

Halton Group
Halton on sisäilmastotuotteisiin ja –ratkaisuihin sekä sisäympäristöpalveluihin erikoistunut perheyritys. Haltonin tavoitteena on luoda rakennusten käyttäjille miellyttäviä ja turvallisia sisäympäristöjä, jotka ovat elinkaareltaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia ja energiatehokkaita. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisiin ja julkisiin kiinteistöihin, teollisuuteen sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille. Haltonin osaamis- ja tuotealueita ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto ja sisäympäristöjen hallinta. Halton perustettiin Suomessa vuonna 1969. Nykyään yhtiö toimii 23 maassa. Vuonna 2010 yhtiön liikevaihto oli 140 miljoonaa euroa. Halton verkossa: www.halton.com tai www.halton.fi

Aalto yliopisto
Aalto-yliopisto on kauppakorkeakoulun, Taideteollisen korkeakoulun ja tekniikan alan korkeakoulujen muodostama uusi yliopisto. Aalto-yliopisto luo teknisten tieteiden, kauppatieteiden ja taideteollisen alan korkeakouluista uuden tiede- ja taideyhteisön. Kolmen yliopiston yhdistäminen tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia monialaiseen opetukseen ja tutkimukseen.

Perus- ja jatkotutkinto-opiskelijoita on 20 000 ja henkilöstöä 4 500, joista professoreita noin 300. Vuoden 2009 yhteenlaskettu vuosibudjetti oli n. 368 milj. €, ja korkeakouluista valmistui yhteensä lähes 1 600 maisteria ja 180 tohtoria. Aalto-yliopiston korkeakouluilla on yhteensä 75 000 alumnia.