Halton avaa uuden tehtaan Malesiassa

Aasialla on keskeinen rooli Haltonin strategiassa, koska yritys tavoittelee vahvaa kasvua kasvavilla markkinoilla. Laajentumista Aasiassa johdetaan Malesiasta, jonne Halton perusti ensimmäisen Aasian toimistonsa ja tehtaan vuonna 1996. Haltonin liiketoiminta alueella on kasvanut nopeasti, joten yritys on perustanut Malesiaan suuremman tuotantolaitoksen. Uuden tehtaan avajaiset pidettiin 29.11.2013.

- Tällä hetkellä Haltonilla on Aasiassa kahdeksan toimipistettä, joihin kuuluvat tuotantolaitokset Malesiassa ja Kiinassa. Meillä on myös lisenssivalmistajia Australiassa ja Uudessa-Seelannissa, ja aiemmin tänä vuonna avasimme myyntipisteet Filippiineillä ja Indonesiassa. Laajentuminen kasvavilla markkinoilla antaa yrityksellemme tilaisuuden olla lähempänä asiakkaitamme ja luo uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Uskomme Aasian jatkavan kasvuaan markkina-alueena vuosikymmeniä tästä eteenpäin, kertoo Olli Sipilä, Halton Groupin Aasian johtaja.

Koska Halton on menestynyt Aasian markkinoilla erinomaisesti ja tarve lisätä kapasiteettia ja asiakastukea alueella on kasvanut, yritys on muuttanut nykyisen tuotantolaitoksensa Malesiassa suurempiin tiloihin. Avajaiset pidettiin 29.11.2013 ja puhujina tilaisuudessa olivat muun muassa Matti Pullinen, Suomen suurlähettiläs Malesiassa, sekä Mika Halttunen, Halton Groupin hallituksen puheenjohtaja.

- Uusi tehdas kasvattaa tuotantokapasiteettiamme ja tuotevalikoimaamme. Korkealaatuisten sisäympäristöratkaisujen kysyntä kasvaa kaikkialla Aasiassa. Myös Haltonin uusi tutkimuskeskus, joka avattiin Malesiassa maaliskuussa 2013, sijaitsee samoissa tiloissa, Mika Halttunen sanoi avajaispuheessaan.

Uusi tuotantolaitos on kooltaan 5000 neliömetriä ja työllistää noin sata henkilöä. Tuotteiden tärkeimmät markkinat sijaitsevat Lähi-Idässä, Japanissa, Koreassa, Uudessa-Seelannissa ja Oseaniassa. Haltonin asiakkaisiin alueella kuuluvat muun muassa suuret hotelliketjut Singaporessa, Indonesiassa, Malesiassa, Dubaissa ja Filippiineillä, sekä kuuluisa Taj Mahal Intiassa.

Lisätietoja:

Mika Halttunen                                                                   Olli Sipilä

Hallituksen puheenjohtaja, Halton Group                          Aluejohtaja, Halton Group Aasia

Puh: 0400 711 299                                                            Puh: +6012 667 3499

Sp: mika.halttunen@halton.com                                        Sp: olli.sipila@halton.com

Halton Group

Halton on sisäilmastotuotteisiin ja -ratkaisuihin sekä sisäympäristöpalveluihin erikoistunut perheyritys. Haltonin tavoitteena on luoda rakennusten käyttäjille miellyttäviä ja turvallisia sisäympäristöjä, jotka ovat elinkaareltaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia ja energiatehokkaita. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisiin ja julkisiin kiinteistöihin, teollisuuteen sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille. Haltonin osaamis- ja tuotealueita ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto ja sisäympäristöjen hallinta. Halton perustettiin Suomessa vuonna 1969. Nykyään yhtiö toimii 29 maassa. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli 168 miljoonaa euroa. Halton verkossa: www.halton.com ja www.halton.fi .