Halton avasi uuden suodatintehtaan Iitin Kausalassa

Sisäilmastoratkaisuihin erikoistunut suomalainen perheyritys Halton Oy kasvaa ja panostaa uuteen tuotantolaitokseen. Halton käynnisti uuden suodatintehtaan Kausalassa 2.9.2013.

Kausalassa sijaitsevan sisäilmatuotteiden tuotantolaitoksen yhteyteen rakennettiin uusi, pelkästään ilmansuodattimien valmistukseen keskittyvä yksikkö. Uuden tehtaan myötä Haltonin koko suodatintuotanto siirtyi Kausalaan. Aiemmin yhtiö on valmistanut ilmanvaihtokoneiden suodattimia Orimattilassa ja Unkarissa.

Kausalaan siirtyi suurin osa eli runsaat parikymmentä työntekijää Orimattilasta. Lisäksi yritys aikoo palkata syksyn aikana muutamia sesonkiaikaisia työntekijöitä. Halton työllistää nykyään Kausalassa lähes 300 ihmistä. Tehtaan myötä Haltonista tulee Iitin suurin työnantaja.

- Kausalan vahvuutena on toimiva logistiikka, joten tuotannon siirto oli liiketoiminnan kokonaisuuden kannalta järkevin vaihtoehto. Lisäksi tuotannon keskittäminen Kausalaan tuo meille tuotannollisia synergiaetuja, tehostaa valmistusprosessejamme ja luo myös henkilökunnalle mahdollisuuksia monipuolisempiin tehtäviin, kertoo Halton Oy:n toimitusjohtaja Tarja Takki.

Haltonin ilmansuodatinliiketoiminta on kasvanut ja kehittynyt viime vuosina erittäin positiivisesti ja muutoksella halutaan varmistaa asiakkaiden palvelvelutason säilyminen parhaalla mahdollisella tasolla myös jatkossa. Korkealaatuisten ilmansuodattimien markkinat kehittyvät Suomessa ja muissa Pohjoismaissa jatkuvasti, ja investointi luo Haltonille alueelle kaivattua tuotannollista lisäkapasiteettia.

- Tällä hetkellä Suomi on suurin markkina-alueemme, mutta aiomme kasvattaa suodatinliiketoimintaamme myös ulkomailla, missä on hyvät kasvunäkymät, Hannu Hokkanen, Halton Oy:n Kausalan tuotantopäällikkö.

Tuotantolaitos nimettiin O-tehtaaksi Orimattilan mukaan. Tämä muistuttaa jatkossakin Orimattilan tuotannon merkityksestä Haltonin ilmansuodatinosaamiselle.

Lisätietoja:

Tuomas Qvick