Halton avasi uuden toimipisteen Singaporessa kehittääkseen palveluliiketoimintaa

Halton jatkaa laajentumistaan Aasiassa ja on perustanut uuden toimipisteen Singaporeen. Tähän saakka toimintaa Singaporessa on johdettu Malesiasta, mutta palvelu- ja huoltoliiketoiminnan kehittämiseksi kohteeseen perustettiin oma, paikallinen toimipiste. Singaporesta tuli näin 30. maa, jossa Haltonilla on liiketoimintaa.

Singapore on tähänkin saakka ollut Haltonille tärkeä markkina-alue. Yhtiön merkittävimpiin projekteihin alueella kuuluu muun muassa kansainvälisiä hotelliketjuja, kasinoita ja suuri urheilukeskus.

- Myyntiä Singaporessa voitaisiin edelleen johtaa Malesiasta, mutta Singaporeen toimitetaan paljon foodservice-ilmastointiratkaisuja ammattikeittiöihin ja ravintoloihin, ja nämä järjestelmät edellyttävät säännöllistä huoltoa. Malesiasta käsin huollon järjestäminen on hankalaa muun muassa tavaran kuljetuksen ja huoltohenkilökunnan työlupien vuoksi. Näin ollen päätimme perustaa sinne oman toimipisteen, jotta voimme kehittää ja parantaa myynnin lisäksi myös palveluliiketoimintaa, kertoo Olli Sipilä, Halton Aasian johtaja.

Aasialla on keskeinen rooli Haltonin strategiassa, koska yritys tavoittelee vahvaa kasvua kasvavilla markkinoilla. Laajentumista Aasiassa johdetaan Malesiasta, jonne Halton perusti ensimmäisen Aasian toimistonsa ja tehtaan vuonna 1996. Haltonin liiketoiminta alueella on kasvanut nopeasti, joten yritys avasi Malesiassa suuremman tuotantolaitoksen marraskuussa 2013. Halton avasi Malesiassa myös uuden tutkimuslaboratorion maaliskuussa 2013.

Singapore on 30. maa, jossa Haltonilla on liiketoimintaa.

Lisätietoja:

Olli Sipilä
Aluejohtaja, Halton Group Aasia
Puh: +6012 667 3499
Sp: olli.sipila@halton.com

Halton Group

Halton on sisäilmastotuotteisiin ja -ratkaisuihin sekä sisäympäristöpalveluihin erikoistunut perheyritys. Haltonin tavoitteena on luoda rakennusten käyttäjille miellyttäviä ja turvallisia sisäympäristöjä, jotka ovat elinkaareltaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia ja energiatehokkaita. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisiin ja julkisiin kiinteistöihin, teollisuuteen sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille. Haltonin osaamis- ja tuotealueita ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto ja sisäympäristöjen hallinta. Halton perustettiin Suomessa vuonna 1969. Nykyään yhtiö toimii 30 maassa. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli 168 miljoonaa euroa. Halton verkossa: www.halton.com ja www.halton.fi .