Halton avasi uuden tutkimuskeskuksen Aasiaan

Halton laajentaa läsnäoloaan maailmalla voimakkaasti. Maaliskuussa yritys avasi uuden tutkimuslaboratorion Malesian tuotantolaitoksen yhteyteen.

Haltonilla on eri puolilla maailmaa kuusi tutkimuskeskusta, jotka mahdollistavat uusien tuotteiden ja asiakkaille räätälöityjen ratkaisujen perusteellisen testaamisen.

Laboratoriot mahdollistavat monenlaiset koetilanteet yksinkertaisista testeistä yksityiskohtaisiin luonnollisen mittakaavan testeihin. Sisäilmastosta voidaan analysoida monia vaikuttavia tekijöitä, kuten ilman lämpötila, ilman nopeus ja akustiikka sekä tuotteen tekninen toiminta. Halton toimii myös kiinteässä yhteistyössä johtavien yliopistojen ja tutkimuslaitosten kanssa, jotta alan viimeisimmät tiedot saadaan käytäntöön asiakasprojekteissa.

Heikki Rinne, Halton Groupin toimitusjohtaja, Olli Sipilä, Halton Aasian johtaja ja Christian Hirschmann, Foodservice R&D manager Halton Aasiassa leikkasivat nauhan uuden keskuksen avajaisissa.

- Ilman tutkimusta ja innovaatiota Haltonin menestys maailmalla ei olisi mahdollinen, Heikki Rinne totesi avajaispuheessaan. - Läheinen asiakastyöskentely, innovaatiokulttuuri ja perheyrityksen arvot ovat Haltonin toiminnan peruskivi.

Uusi tutkimuskeskus Aasiassa keskittyy foodservice-ratkaisuihin ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. - Tarpeet ovat erilaisia eri maanosissa, koska ruokakulttuuri ja keittiöt ovat erilaisia. Aasiassa on voimakas kysyntä ilmastointiratkaisuille, Christian Hirschmann kertoi.

Halton Group on kasvattanut sekä liikevaihtoaan että toimipisteidensä lukumäärää maailmalla vuosittain ja tavoittelee entistäkin voimakkaampaa kasvua vuonna 2013. Aasialla on keskeinen rooli Haltonin strategiassa, koska yritys panostaa erityisesti kasvaville markkinoille, kuten Aasiaan. Tällä hetkellä Haltonilla on alueella kahdeksan toimipistettä, joihin kuuluvat tuotantolaitokset Malesiassa ja Kiinassa. Yrityksellä on myös lisenssivalmistajia Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Lisätietoja:

Olli Sipilä, Director, Regions Europe and Asia
Puh: +603 3258 3600, GSM: +6012 667 3499
Sp: olli.sipila@halton.com

Anu Korhonen, Brand and Communications Director
GSM: + 358 40 501 6209
Sp: anu.korhonen@halton.com

Halton on sisäilmastotuotteisiin ja -ratkaisuihin sekä sisäympäristöpalveluihin erikoistunut perheyritys. Haltonin tavoitteena on luoda rakennusten käyttäjille miellyttäviä ja turvallisia sisäympäristöjä, jotka ovat elinkaareltaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia ja energiatehokkaita. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisiin ja julkisiin kiinteistöihin, teollisuuteen sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille. Haltonin osaamis- ja tuotealueita ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto ja sisäympäristöjen hallinta. Halton perustettiin Suomessa vuonna 1969. Nykyään yhtiö toimii 28 maassa. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli 168 miljoonaa euroa. Halton verkossa: www.halton.com tai www.halton.fi