Halton Groupin toimitusjohtaja vaihtuu

Halton Groupin pitkäaikainen toimitusjohtaja Heikki Rinne siirtyy eläkkeelle tammikuun alussa 2016. Rinteen seuraajaksi on nimitetty diplomi-insinööri Kai Konola, Vaisala Oyj:n Weather-liiketoiminta-alueen johtaja ja Vaisala Oyj:n johtoryhmän jäsen.

- Kai Konolalla on monipuolinen kokemus vaativista johtotehtävistä globaaleissa teknologiayrityksissä. Toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi Haltonille, sanoo yhtiön hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen.

Kai Konola aloittaa Haltonin palveluksessa vielä tämän vuoden puolella.

Heikki Rinne tulee toimineeksi konsernin toimitusjohtajana 13 vuoden ajan.

- Heikki Rinne on nostanut Haltonin yhdeksi maailman johtavista vaativien sisäilmastoratkaisujen toimittajista. Hän siirtyy eläkkeelle Halton Groupin kasvaessa ja ollessa vakaassa taloudellisessa tilanteessa. Kiitän Heikki Rinnettä lämpimästi hänen merkittävästä panoksestaan Haltonin johtamisessa ja kehittämisessä, Mika Halttunen sanoo.

Lisätiedot:

Mika Halttunen, hallituksen puheenjohtaja, Halton Group
Puhelin +358 400 711 299
Sähköposti mika.halttunen@halton.com

Halton Group on erikoistunut sisäilmasto- ja sisäympäristötuotteisiin, -palveluihin ja ratkaisuihin. Osaamis- ja tuotealueitamme ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto, ilmanpuhdistus ja sisäympäristöjen hallinta. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille.

Halton on perustettu 1969 ja yhtiö toimii nykyisin yli 30 maassa. Yhtiöllä on tuotantoyksiköitä Suomessa, Ranskassa, Unkarissa, Saksassa, Iso-Britanniassa, Kanadassa, Kiinassa, Malesiassa ja Yhdysvalloissa. Tutkimus- ja tuotekehitystyön tilat ovat Yhdysvalloissa, Kanadassa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Malesiassa, Kiinassa ja Suomessa. Lisäksi Haltonilla on lisenssivalmistusta Etelä-Afrikassa, Meksikossa, Uudessa-Seelannissa ja Australiassa. Haltonin palveluksessa työskentelee 1350 henkilöä (2014). Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 190 miljoonaa euroa. www.halton.com