Halton jakoi henkilöstölleen vuoden 2015 ansiomerkkejä Kausalassa

Halton jakoi perinteiseen tapaansa ansioituneelle henkilöstölle työntekijöistä johtoon vuotuisia ansiomerkkejä Kausalan toimipisteessä järjestetyssä iltajuhlassa. Yhtiön oman Halton-mitalin sai tänä vuonna kahdeksan suomalaista haltonlaista. Lisäksi neljä henkilöä vastaanotti Keskuskauppakamarin kultaisen ansiomerkin 40 vuoden palveluksesta ja kuusi henkilöä 30 vuodenpalveluksesta, yhdeksälle henkilölle myönnettiin Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki 20 vuoden palveluksesta sekä kuudelle vastaava pronssinen ansiomerkki 10 vuoden palveluksesta. Ansiomerkit ja mitalit jakoi Halton Groupin hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen.

Yhtiö palkitsee vuosittain haltonlaisia ympäri maailmaa yhtiön omalla Halton-mitalilla. Lisäksi yhtiön perinteenä on ollut palkita pitkäaikaisia työntekijöitään Keskuskauppakamarin ansiomerkein.

Halton-mitaleita jaetaan sekä Suomessa että muualla maailmassa vuosittain enimmillään yhteensä reilut kymmenen kappaletta. Tänä vuonna kansainväliset mitalit ovat menneet Saksaan, Belgiaan, USA:han ja Arabiemiraatteihin.

Halton-mitali on erityisesti suunniteltu kuvaamaan yhtiön toimintaperiaatteita ja jatkuvuutta. Se myönnetään huomionosoituksena henkilöille, jotka ovat poikkeuksellisen ansiokkaasti vaikuttaneet Haltonin menestymiseen Suomessa tai ulkomailla.

"Yhtiön menestyminen on aina perustunut ihmisiin, minkä haluamme tuoda näkyvästi esiin myös kulttuurissamme. Halton-mitali korostaa ja palkitsee rakentavia ominaisuuksia, kuten ammattitaitoa, ahkeruutta ja hyvää yhteistyötä", luonnehtii yhtiön hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen.

Mitalin on suunnitellut taiteilija Osmi Nyström ja sen otti käyttöön yhtiön perustaja Seppo Halttunen vuonna 1986.

Mitali voidaan luovuttaa sekä haltonlaiselle että Haltonin liiketoimintaa ansioituneesti edistäneelle ulkopuoliselle sidosryhmälle. Lopullisen päätöksen mitalien saajista tekee Halton Groupin hallitus.

10.11.2015 järjestetyssä tilaisuudessa muistettiin yhtiössä pitkään työskennelleitä henkilöitä ansiomerkein seuraavasti:

40 vuoden palveluksesta Keskuskauppakamarin kultainen ansiomerkki:
Ahola Jouko, Helminen Tapio, Rossi Marja-Liisa ja Vihertö Pentti.

30 vuoden palveluksesta Keskuskauppakamarin kultainen ansiomerkki:
Haikonen Pentti, Kohtaniemi Timo, Liekkola Kari, Lintunen Jarmo, Parkkila Raimo ja Porkka Janne.

20 vuoden palveluksesta Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki:
Antila Jari, Gröndahl Jan-Erik, Jokinen Timo, Kaalikoski Sami, Korpela Olli,
Kosonen Petri, Pankka Jari, Rantanen Tommi ja Töyry Tero.

10 vuoden palveluksesta Keskuskauppakamarin pronssinen ansiomerkki:
Behm Mikko, Khayat Marjo, Kojo Christa-Marianne, Piispanen Kimmo, Rantanen Antti ja Sorvali Paula.

Halton-mitali:

Hartikainen Johanna, Kaalikoski Sami, Kozmin Aleksandr, Lehtinen Olli, Piirainen Sami, Pukkila Janne, Ulmanen Heimo ja Vepsä Auvo.

Lisäätiedot:

Susanna Hovi-Skrifvars,viestintäpäällikkö, Halton

Sähköposti: etunimi.sukunimi@halton.com

Puhelin: 040 922 0362

Halton Group on erikoistunut sisäilmasto- ja sisäympäristötuotteisiin, -palveluihin ja ratkaisuihin. Osaamis- ja tuotealueitamme ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto, ilmanpuhdistus ja sisäympäristöjen hallinta. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille.

Halton on vuonna 1969 perustettu perheyritys, joka toimii nykyisin yli 30 maassa. Yhtiöllä on tuotantoyksiköitä Suomessa, Ranskassa, Unkarissa, Saksassa, Iso-Britanniassa, Kanadassa, Kiinassa, Malesiassa ja Yhdysvalloissa. Tutkimus- ja tuotekehitystyön tilat ovat Yhdysvalloissa, Kanadassa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Malesiassa, Kiinassa ja Suomessa. Lisäksi Haltonilla on lisenssivalmistusta Etelä-Afrikassa, Meksikossa, Uudessa-Seelannissa ja Australiassa. Haltonin palveluksessa työskentelee kaikkiaan 1350 henkilöä (2014). Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 190 miljoonaa euroa. www.halton.com