TECHNOPOLIS OYJ PALKITTIIN TEKNOLOGIASTA TUOTTEIKSI -SÄÄTIÖN TUNNUSTUSPALKINNOLLA

Teknologiasta Tuotteiksi – säätiön 15000 euron tunnustuspalkinto luovutettiin Technopolis Oyj:lle kiinteistöalan vuosiseminaarissa Aulangolla. Technopolis palkittiin innovatiivisesta palvelukonseptista, joka yhdistää asiakkaat, heitä tukevat kehitys- ja liiketoimintapalvelut sekä nykyaikaiset kiinteistöt, joissa on hyvä ja energiatehokas sisäympäristö.

Teknologiasta Tuotteiksi -säätiö tukee suomalaisten tuoteideoiden ja teknologioiden tuotteistamista ja kansainvälistymistä. Säätiön toiminta-alueena on ympäristö, erityisesti hyvä sisäympäristö. Säätiö jakaa vuosittain 15 000 euron tunnustuspalkinnon. Vuonna 2010 tunnustuspalkinto meni NEAPO Oy:lle innovatiivisista rakennusratkaisuista modulaariseen uudis- ja korjausrakentamiseen. Säätiö jakoi myös kunniamaininnan professori Kari Reijulalle pitkäaikaisesta ja rakentavasta yhteistyöstä paremman sisäympäristön puolesta.

Tänä vuonna Teknologiasta Tuotteiksi –säätiön hallitus on päättänyt jakaa tunnustuspalkinnon Technopolis Oyj:lle.
- Technopolis Oyj on onnistuneesti tuotteistanut
innovatiivisen palvelukonseptin, joka yhdistää asiakkaat, heitä tukevat palvelut sekä nykyaikaiset kiinteistöt, joissa on hyvä ja energiatehokas sisäympäristö, toteaa säätiö perusteluissaan. Vahvan konseptin lisäksi palkitsemiseen vaikutti olennaisesti myös Technopoliksen kansainvälistyminen. Yritys on laajentanut toimintaansa onnistuneesti Venäjälle ja Eestiin.

Technopolis Oyj:n puolesta palkinnon vastaanottivat toimitusjohtaja
Keith Silverang ja hallituksen puheenjohtaja Pertti Huuskonen. ”Palvelukonseptimme ydin on tiivis vuorovaikutus yhtiön strategian ja operaatioiden kesken. Tämä työ on sujunut erityisen hyvin vuodesta 2008 lähtien kun Keith Silverang tuli toimitusjohtajaksi ja itse siirryin hallituksen johtoon. Olemme hyvin iloisia, että viime vuosien menestyksekkään tiimityön saavutukset on huomattu myös yhtiön ulkopuolella, mistä tämä palkinto on merkittävä osoitus”, katsoo hpj. Pertti Huuskonen.

Palkinnon jakoi Kiinteistöjen sijoitus-, rahoitus- ja kehitys- ja palveluliiketoiminnan Vuosiseminaarissa

Aulangolla Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen.

Mika Halttunen, Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön hallituksen puheenjohtaja
Puh. 0400-711299
S-posti: mika.halttunen@halton.com

Keith Silverang, toimitusjohtaja, Technopolis Oyj
S-posti: keith.silverang@technopolis.fi

Teknologiasta Tuotteiksi -säätiö
Vuonna 1994 perustetun Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön toiminta-ajatuksena on palkita tunnustuspalkinnoin yrityksiä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä. Päätökset palkittavista tahoista tekee säätiön hallitus. Säätiön hallituksessa on edustus seuraavista organisaatioista: Finpro, Finnvera, Työ- ja elinkeinoministeriö, Keksintösäätiö, SITRA, Tekes, Ympäristöministeriö, Iitin kunta ja Halton Oy.

Palkinnonsaajakandidaatit säätiön hallitukselle esittelee vuosittain yksi kiinteistö- ja rakennusklusterin merkittävistä järjestöistä. Tänä vuonna esittelystä vastasi Asunto-, toimitila- ja rakennuttajaliitto RAKLI ry. Vuonna 2012 kandidaatit esittelee LVI -talotekniikkateollisuus Ry.

Technopolis Oyj
Technopolis Oyj on tietointensiivisten yritysten ja yhteisöjen toimintaympäristöihin ja palveluihin erikoistunut pörssiyritys. Sen palvelukokonaisuudessa yhdistyvät yritys- ja kehityspalvelut  sekä nykyaikaiset toimitilat. Tällä hetkellä noin 20 000 ihmistä ja lähes 1 300 yritystä ja yhteisöä toimii Technopoliksen tiloissa Suomessa Espoossa, Helsingissä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lappeenrannassa, Oulussa, Tampereella ja Vantaalla, Venäjällä Pietarissa ja Virossa Tallinnassa. Technopolis Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinkiin.

Vuosiseminaari

Vuosiseminaari kokoaa yhteen kiinnostavimmat asiantuntijat, joiden toiminnan keskiössä on kiinteistö sijoittajasta rahoittajaan, kehittäjään, neuvonantajaan, rakennuttajaan, palvelun tuottajaan ja sen käyttäjään. Kyseessä on alan suurtapahtuma. Lue lisää www.vuosiseminaari.fi

Tiedotusvälineiden edustajat ovat lämpimästi tervetulleita kuuntelemaan puheenvuoroja ja mielenkiintoisia keskusteluja. Halutessanne voitte myös haastatella seminaarin puhujia ja asiantuntijoita. Haastattelupyynnöissä voitte olla yhteydessä Liisa Kallioon, liisa.kallio@kiinko.fi ja puh. 040-5121508.