• HappyOrNot/

Uusi ennätys! Tamperelainen HappyOrNot on hymiöillään kerännyt jo puoli miljardia asiakaspalautetta ympäri maailman

HappyOrNot parhaiten menestyneenä suomalaisena kasvuyhtiönä parantaa asiakas- ja työtyytyväisyyttä ympäri maailman

HappyOrNot -yrityksen tavoitteena on tehdä maailmasta tyytyväisempi paikka –  hymiö kerrallaan. HappyOrNot on kansainvälinen edelläkävijä asiakas- ja työtyytyväisyyden jatkuvassa mittaamisessa ja parantamisessa. Yrityksen kasvu on ollut pysäyttämätöntä sen perustamisesta, vuodesta 2009 lähtien. Tällä viikolla HappyOrNot saavutti jälleen uuden virstanpylvään saavutettuaan puolen miljardin rajan asiakaspalautteissa, jotka on kerätty eri alan asiakasyrityksissä ympäri maailman. Se on enemmän palautetta kuin mitä esimerkiksi TripAdvisor on kerännyt.

Heikki Väänänen, HappyOrNot -yrityksen toimitusjohtaja ja perustaja sekä toinen perustaja, Ville Levaniemi muistelevat yhdessä yrityksen alkutaivalta: ”Alusta saakka tiesimme, että haluamme olla kansainvälinen menestystarina, mutta se miten nopeasti olemme kasvaneet, on ollut uskomatonta! Matka, jonka olemme kulkeneet siitä, kun toimitimme ensimmäisiä hymiölaitteita asiakkaillemme suoraan automme takakontista tähän päivään, jolloin meillä on maailmanlaajuinen jakelu, saa meidät tuntemaan suunnatonta ylpeyttä tiimistämme. Työlleen omistautunut henkilöstö on mahdollistanut tämän kaiken - ilman heitä emme olisi nyt tässä.”

Viime viikolla Financial Times nimesi Euroopan 1000 nopeimmin kasvavaa yritystä. HappyOrNot löytyy FT1000  -listaukselta top 25% joukosta sijalta 212, joka on samalla listan paras suomalaisyrityksen sijoitus. HappyOrNot -yrityksen asiakaskanta kattaa jo lähes 4000 yritystä 117 maassa ympäri maailman. Kasvu yli sataan maahan tapahtui Suomi100 juhlavuonna. Samalla Yhdysvaltojen markkinaosuus on kasvanut merkittävästi, kun HappyOrNot avasi Tampereen pääkonttorin lisäksi toimiston USAn Floridaan vuonna 2014. Tämän jälkeen asiakkaiden määrä Yhdysvalloissa on kasvanut huimat 823%.

Hiljattain toimintaa on laajennettu vahvasti myös Aasian ja Tyynen meren alueille (APAC).

HappyOrNot -palautteen selkeys ja hyödynnettävyys ovat tärkeimmät tekijät, jotka ovat auttaneet asiakasyrityksiä parantamaan liiketoimintaansa sekä vertailemaan kehityssuuntaansa omalla toimialallaan. HappyOrNot -palvelun kautta kerättyjen palautteiden mukaan tämän hetken keskimääräiset asiakastyytyväisyystasot ovat toimialoittain:

• Kaupan alalla 85.4% tyytyväisiä asiakkaita
  • Terveydenhuollon toimipisteissä 89,7%
  • Liikennöintialalla 78%
  • Palvelualalla 84,8%

Viimeisimpänä maininnan arvoisena kansainvälisen kauppana , kun HappyOrNot otettiin käyttöön kaikilla espanjalaisilla lentokentillä mittaamaan matkustajien tyytyväisyyttä lentokenttien eri palveluihin. Suomalaistenkin lomakohteissa kaikilla Espanjan Aena Airports lentokentillä on nyt käytössään eri kokemuspisteissä kaikkiaan yli 600 HappyOrNot hymiölaitetta matkustajien palautekanavana. Kaikenkaikkiaan HappyOrNot -palvelu on käytössä jo yli 100 lentokentällä ympäri maailman.

Mikä sitten on tehnyt HappyOrNot pikapalautteesta kansainvälisen menestyksen? Kirsti Laasio, HappyOrNotin Markkinointijohtaja vastaa: ”Uskon, että  yksinkertaisuudessaan se on se, että riippumatta toimialasta, kielestä, kulttuurista tai iästä meidän hymiömme ovat intuitiivisia ja helppokäyttöisiä. Ihmiset haluavat kertoa heti paikanpäällä mikä fiilis tai asiakaskokemus on, mutta palautteen antamisen pitää käydä nopeasti ja vaivattomasti. Yritykset taas haluavat heti ja jatkuvasti tietoa asiakkaidensa tyytyväisyydestä, mutta datan pitää olla helposti tulkittavaa ja käytännöllistä. Olemme pikapalautteen edelläkävijänä yhdistäneet näihin tarpeisiin yksinkertaisen ja innovatiivisen tavan, joka sopii kaikille kaikkialla maailmassa. Siinä on kasvutarinamme ydin.”

About HappyOrNot

HappyOrNot® on kansainvälinen edelläkävijä asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyden jatkuvassa mittaamisessa. Innovatiiviset palautehymiöt ja tulosten raportointipalvelu auttavat asiakkaitamme parantamaan asiakaskokemusta, asiakassuhteita ja henkilöstön sitoutumista. Vuodesta 2009 lähtien olemme analysoineet tyytyväisyystuloksia ja tyytyväisyyden paranemisen trendejä eri puolilla maailmaa, mikä hyödyttää asiakkaitamme esimerkiksi kaupan, liikennöinnin, palveluiden ja terveydenhuollon aloilla. Palvelemme noin 4000 asiakasta 117 maassa ja olemme raportoineet yli puoli miljardia hymiöpalautetta. Lisätietoja osoitteessa: www.happy-or-not.com

Löydät meidät myös täältä: Facebook, Linkedin, Twitter @happyornotcom, Instagram, ja YouTube

Yritys perustettu 2009 Tampereella
Tytäryhtiön perustaminen USAan vuonna 2014
Amerikan valloituksen yhteydessä kasvu 823% USAssa
Tweettaa
Yli puoli miljardia asiakaspalautetta analysoitu maailmanlaajuisesti
Tweettaa
Paras suomalainen yritys Financial Timesin FT1000 Nopeimmin kasvavien eurooppalaisten yritysten listalla (‘FT1000 Europe’s Fastest Growing Companies’)
Tweettaa
Parhaan 25% eurooppalaisen kasvuyhtiön joukossa (‘FT1000 Europe’s Fastest Growing Companies’)

Lainaukset

Heikki Väänänen, Toimitusjohtaja, HappyOrNot
Uskon, että yksinkertaisuudessaan se on se, että riippumatta toimialasta, kielestä, kulttuurista tai iästä meidän hymiömme ovat intuitiivisia ja helppokäyttöisiä.
Kirsti Laasio, Markkinointijohtaja, HappyOrNot