Helsingin ja Espoon kauppakamarien yhdistyminen varmistui

Helsingin ja Espoon kauppakamarien yhdistyminen Helsingin seudun kauppakamariksi on nyt lopullisesti hyväksytty. Asia varmistui tänään pidetyssä Espoon kauppakamarin syyskokouksessa. Uusi Helsingin seudun kauppakamari aloittaa toimintansa 1.1.2006.

Espoon kauppakamarin jäsenyritykset ovat ottaneet yhdistymisen hyvin vastaan, sillä uuteen kauppakamariin on jo tässä vaiheessa liittynyt yli 2/3 kaikista jäsenyrityksistä. Helsingin seudun kauppakamarista tulee jäsenmäärältään (yli 6 000 yritystä) Euroopan suurimpia vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuvia kauppakamareita. Uuden kauppakamarin puheenjohtajana aloittaa Helsingin Osuuskauppa Elannon toimitusjohtaja Arto Hiltunen. Yhdistämisen tavoitteena on vahvistaa Helsingin metropolialueen kilpailukykyä sekä voimistaa elinkeinoelämän edunvalvontaa. Kauppakamarin vision mukaan Helsingin metropolialue on Euroopan menestyvimpiä liiketoimintakeskuksia ja Suomen talouden vahva veturi.