Itä-Uudenmaan Yrityspalkinnon voitti Porvoon Lääkärikeskus Borgå Läkarcentral

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön perinteisen Yrityspalkinnon on voittanut Oy Porvoon Lääkärikeskus Borgå Läkarcentral Ab. Yritys täydentää monipuolisesti julkista sektoria terveydenhuoltopalveluillaan.

Tänä vuonna Yrityspalkinnon teemana oli Hyvinvointipalvelut julkisen sektorin täydentäjinä.Yrityspalkinto luovutettiin maanantaina 12. toukokuuta kauppakamariyksikön Elinkeinoaamu-tapahtumassa.

”Kilpailuun tuli kiitettävä määrä hakemuksia erikokoisista yrityksistä. Erityisesti oli nähtävissä, että alalla toimii paljon pieniä yrityksiä sekä ammatinharjoittajia. Hyviä ehdokkaita oli monta, hyvinvointipalveluja tuottavat yritykset ovat kehittäneet ja laajentaneet toimintaansa maltillisesti. Tässä mielessä Porvoon Lääkärikeskus Borgå Läkarcentral erottautui hakijoista”, valintaa perustelee palkintolautakunnan ja Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön puheenjohtaja Gustaf Forsberg.

Porvoon Lääkärikeskus Borgå Läkarcentral saikin kiitosta siitä, että toiminnassa on haettu selkeää kasvua, minkä ansiosta yritys on myös merkittävä työllistäjä. Kasvun ansiosta kasvu- ja kehitysnäkymät ovat myönteiset ja kannattavuus on hyvä. Lisäksi se on investoinut merkittävästi omiin toimitiloihinsa.

Työterveyshuollon palvelut vahvistavat Itä-Uudenmaan yritysten menestymistä

Porvoon Lääkärikeskus Borgå Läkarcentral on myös kehittänyt toimintatapojaan ja yhteistyötä hyvinvointialan toimijoiden, kuten röntgen-, apteekki, hammaslääkäri ja hammaslaboratoriotoimijoiden kanssa, ja luonut näin uuden terveyden ja hyvinvoinnin keskittymän, Porvoon Lääkäritalon.

“Yritys on laajentunut tarjoamaan myös työterveyshuollon palveluita, mikä edesauttaa kaikkien yritysten menestymistä Itä-Uudenmaan alueella”, Fosberg kiittää.

Kauppakamarissa on huoli julkisen sektorin kasvusta suhteessa yksityiseen sektoriin.

”Näemme hyvinvointipalvelut nimenomaan julkisen sektorin täydentäjinä. Yksityisen sektorin palvelut on yksi tärkeä elinkeinopoliittinen keino pitää huolta yksityisen ja julkisen sektorin tasapainosta, Forsberg sanoo.

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön ja Yrityspalkinto-lautakunnan puheenjohtaja

Gustaf Forsberg, p. 019 505 8250

Lainaukset

Kilpailuun tuli kiitettävä määrä hakemuksia erikokoisista yrityksistä. Erityisesti oli nähtävissä, että alalla toimii paljon pieniä yrityksiä sekä ammatinharjoittajia. Hyviä ehdokkaita oli monta, hyvinvointipalveluja tuottavat yritykset ovat kehittäneet ja laajentaneet toimintaansa maltillisesti. Tässä mielessä Porvoon Lääkärikeskus Borgå Läkarcentral erottautui hakijoista.
Gustav Forsberg, Helsingin seudun kauppakamari, Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö