Keskustatunneli Helsingin seudun elinvoimaisuuden ehto

Helsingin seudun kauppakamari muistuttaa, että yritysten yksi keskeisistä sijoittumiseen vaikuttavista tekijöistä on saavutettavuus. Keskustatunneli onkin Helsingin seudun elinvoimaisuuden ehto.

Keskustatunneli on oleellinen Helsingin seudun yritysten ja asukkaiden toiminnalle sekä työvoiman saatavuudelle. Helsingissä rakennetaan muun muassa Töölönlahden, Jätkäsaaren, Länsisataman ja Kalasataman alueita.

”Jos Helsinkiä ja koko Helsingin seutua halutaan kehittää houkuttelevana yritysten sijoittumiskohteena, keskustatunnelista on päätettävä pikaisesti. Ei riitä, että tehdään vain asuntoja ja toimitiloja, vaan myös liikenneyhteyksien on toimittava”, muistuttaa varatoimitusjohtaja Jorma Nyrhilä Helsingin seudun kauppakamarista.

Kauppakamari odottaa nopeasti myönteistä signaalia keskustatunnelin toteuttamisesta eri rahoittajien yhteistyönä. Kauppakamarin mielestä myös valtion pitäisi olla kiinnostunut osallistumisesta keskustatunnelin rahoitukseen.

”Keskustatunneli on nähtävä elinvoimaisuuden mahdollisuutena, ei kuluna. Se myös mahdollistaisi Helsingin kävelykeskustan suunnittelun”, varatoimitusjohtaja Jorma Nyrhilä sanoo.

Varatoimitusjohtaja Jorma Nyrhilä, Helsingin seudun kauppakamari, p. 050 66 774