Sano se someksi 1 – ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan

Tätä kirjaa ei tarvitse kukaan, joka sattuu olemaan oman yhteisönsä ylijumala tai toimialansa tunnettu tirehtööri. Me muut kyllä tarvitsemme.

Sano se someksi 1 – ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan on suunnattu niille osaajille, jotka haluavat hyödyntää sosiaalista mediaa työssään. Hyödyntämistä on monenlaista: some sujuvoittaa arkea, kasvattaa verkostoja, auttaa kehittymään työssä, nopeuttaa uralla etenemistä ja tukee henkilöbrändiä.

Tämä mukaansatempaavasti kirjoitettu teos kertoo vinkit ammattimaiseen someläsnäoloon yksilölle, siis vaikkapa yrittäjälle, toimihenkilölle, viranhaltijalle tai asiantuntijalle.

Teoksessa kysytään ja vastataan esimerkiksi, kuinka näkyä Twitterissä ja Facebookissa. Tai miten kirjoittaa blogia ja keskustella verkossa? Kirja on koottu erityisesti ihmisille, joiden sosiaalisen median kokemus on niukkaa tai yksityiselämään perustuvaa. Siitä hyötyvät myös somekonkarit, joille tekniikat ja alustat ovat tuttua mutta jotka kaipaavat tukea kirjalliseen ilmaisuunsa.

Kirjan loppuun on koottu teoksessa esiintyvät yleisimmät sosiaalisen median termit selityksineen.

Kirja saa kaverin syksyllä, kun Sano se someksi 2 – organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan ilmestyy. Tämä ykkösosan sisarteos on suunnattu erityisesti yrityksille ja yhteisöille (ja on sopiva myös ylijumalille ja tirehtööreille).

Sosiaalinen media muuttuu vinhaa vauhtia. Kirja on perusteellisesti uudistettu painos neljä vuotta aiemmin julkaistusta samannimisestä teoksesta.

Kirjan kirjoittaja Katleena Kortesuo on suosittu tietokirjailija ja bloggaaja. Hän on kirjoittanut useita menestyneitä tietokirjoja muun muassa asiakaspalvelusta, verkkokirjoittamisesta, bloggaamisesta ja henkilöbrändin viestinnästä. Hän kirjoittaa myös suosittua Ei oo totta -bisnesblogia.

Kirjan julkistamistilaisuus on 4.4.2014, klo 8.30 - 10.30, Helsingin seudun kauppakamari, koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki.  Ilmoittaudu tästä: http://www.helsinki.chamber.fi/ajankohtaista/tapahtumat?1404_m=4267

Lisätietoa:

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari

Email: hilkka.vainio@helsinki.chamber.fi

Puh.: 050 563 6368

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Kirjoja kustannetaan Kauppakamarin ja Lakimiesliiton Kustannuksen tavaramerkeillä. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.