Pelijätit Nintendo, Square Enix and CROOZ kartoittavat Suomen peliosaamista Slushissa

LEHDISTÖTIEDOTE 13.11.2013

Neljä kansainvälistä pelialan suuryritystä saapuu Helsinkiin tutustumaan seudun kirkkaimpiin peliosaajiin.

Japanilaiset pelialan suurnimet Nintendo, Square Enixin ja CROOZ saapuvat Suomeen 13.-14. marraskuuta järjestettävään Slush –kasvuyritystapahtumaan. Tieto suomalaisten pelialan osaajien korkeasta tasosta on kiirinyt kauas ja yhtiöt hakevatkin Suomesta potentiaalisia yhteistyökumppaneita.

- Olemme erittäin kiinnostuneita tapaamaan pelikehittäjiä kertoaksemme heille Nintendo-alustojen omajulkaisumahdollisuuksista. Pidämme silmämme auki myös uusien, innovatiivisten yhteistyöprojektien varalta. Uskomme löytävämme Suomesta korkealuokkaista kansainvälisen tason osaamista, sanoo Nintendon Game Evaluation Manager Tim Symons.

- Meitä kiinnostavat yhteistyömahdollisuudet suomalaisten pelikehittäjien lisäksi myös mobiili- ja onlinetuotteiden julkaisijoiden kanssa, paljastaa Square Enixin liiketoiminnan kehittämisen johtaja Christine Thaarup.

Kaikkiaan neljä kansainvälistä yritystä on mukana pääkaupunkiseudun invest in -toimijoiden Greater Helsinki Promotionin ja Otaniemi Marketingin Slush Pit Stop – nimisellä osastolla. Suomalaista kasvuyrittäjyyttä Pit Stopilla edustavat Vuoden mobiilipalvelu 2013 –palkinnon voittanut matematiikkapelien kehittäjä SkillPixels, neuropelaamiseen erikoistunut Mental Capital Care sekä stressiherkkyyden profiloinnin asiantuntija NeuroReact. Pit Stopin tapahtumia voi Slushin aikana seurata Twitterissä @greaterhelsinki sekä Foursquaren ”Slush Pit Stopilla”.

Helsingin seudun kasvuyrittäjyys on  vahvasti esillä myös Slushia seuraavalla viikolla, kun sijoittajatapahtuma PitchHelsinki Fall 2013 yhdistää ensimmäistä kertaa maailmassa reaaliaikaisen joukkorahoitustapahtuman ja kasvuyritysten pitch-esitykset. Mukana olevat yritykset nostetaan tapahtuman ajaksi sijoituskohteiksi osoitteeseen www.invesdor.com. Tilaisuutta voi myös seurata www.pitchhelsinki.fi -sivun kautta suorana livestream-lähetyksenä.

Lisätietoja Slush Pit Stopista:

Indrek Vainu
Business advisor, Greater Helsinki Promotion Oy Ltd.
indrek.vainu@helsinkibusinesshub.fi, +358 44 746 3902

Leigh Ewin
Innovation and technology development, Otaniemi Marketing
leigh.ewin@otaniemi.fi, +358 44 022 4044