Herantis Pharma Oyj:n optio-oikeuksilla merkityt osakkeet

Herantis Pharma Oyj:n optio-oikeuksilla merkityt osakkeet

Pörssitiedote 1.6.2015 kello 9:00

Herantis Pharma Oyj:n optio-ohjelmien 2010 ja 2014 optioilla on merkitty 5.580 osaketta. Optio-oikeuksien perusteella merkityt uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 29.5.2015. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Optioilla tehdyillä merkinnöillä ei osakepääomaa koroteta, vaan koko merkintähinta 11,85 euroa kirjataan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Merkintöjen seurauksena Herantis Pharma Oyj:n osakkeiden määrä nousee 4.067.794 osakkeeseen.

Merkityt osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena NASDAQ OMX Helsinki Oy:n First North -listalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa tänään 1.6.2015 alkaen.

Herantis Pharma Oyj:n osakkeen perustiedot uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen:

Kaupankäyntitunnus: HRTIS
ISIN-koodi: FI4000087861
Markkinapaikka: First North Helsinki
Toimiala: Terveydenhuolto
Osakkeiden lukumäärä: 4.067.794
Osakepääoma: 80.000,00 euroa

Pekka Simula

Hyväksytty neuvonantaja: UB Capital Oy, puh. +358 9 2538 0225

Herantis Pharma Oyj on lääkekehitysyhtiö, joka on erikoistunut tuomaan varhaisen kehitysvaiheen tutkimustuloksia kliinisiin lääketutkimuksiin pyrkien kehittämään niistä uusia lääkkeitä. Yhtiö keskittyy erityisesti sairauksiin, joihin ei tunneta hoitoja tai tunnetut hoidot eivät ole riittävän hyviä. Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi kuivasilmäisyys, Parkinsonin tauti sekä sekundäärinen lymfaturvotus. Herantiksen osakkeet ovat listattuna NASDAQ Helsinki Oy:n First North -listalla.