HiQ KEHITTÄÄ MYYNTIÄ TUKEVIA SOVELLUKSIA SECO TOOLS-YHTIÖLLE

HiQ tukee Seco Toolsin prosesseja kehittämällä sovelluksia ja järjestelmiä konsernin myynnin, asiakkaiden ja hallinnon tueksi. Uudet ratkaisut esitellään Seco Toolsin markkinointimessuilla joulukuussa.

"IT- ja digiratkaisut ovat nykyään avainasemassa kaikilla aloilla, myös teollisuudessa. Meistä on hienoa olla mukana kehittämässä ratkaisuja, jotka helpottavat Seco Toolsin toimintaa", sanoo HiQ:n Anders Nilsson.

HiQ on mukana kehittämässä Seco Toolsille useita sovelluksia. Yksi näistä on täysin uusi mobiili asiakkuudenhallintajärjestelmä. Uusien ratkaisujen myötä myyjät ja asiakkaat saavat tärkeät tiedot käyttöönsä helposti ja nopeasti. Uuden myyntijärjestelmän myötä kaikki asiakastiedot, liidit, tilaukset, varastotiedot ja hinnat sekä tärkeimpien tuotteiden tilastotiedot löytyvät kootusti yhdestä paikasta.

"Aiemmin myyntiyhtiömme ympäri maailmaa kehittivät omat järjestelmänsä. Haluamme nyt kuitenkin panostaa yhteiseen, laadukkaaseen järjestelmään. Mobiiliratkaisua myyjät voivat käyttää kaikilla laitteilla. Järjestelmiä ei voinut aiemmin käyttää paikasta riippumatta, mutta nyt tilanne korjataan", kertoo Seco Toolsin information-, product- & marketing-järjestelmien IT-päällikkö Anders Dahlberg.

"Olemme mobiilijärjestelmien asiantuntijoita ja ihmisten elämän helpottaminen on meille tärkeää. Tässä hankkeessa, kuten monissa muissakin projekteissamme, on kyse juuri näistä asioista: yksinkertaistamisesta ja mobiiliudesta. Olemme kehittäneet luovia ja palkittuja mobiiliratkaisuja useille aloille. Meistä on hienoa, että voimme nyt käyttää kokemustamme Seco Toolsin hyväksi ja auttaa helpottamaan sekä konsernin työntekijöiden että heidän asiakkaidensa arkea", toteaa HiQ:n toimitus- ja konsernijohtaja Lars Stugemo.

Seco Tools on yksi maailman johtavia kovametallisten leikkaustyökalujen valmistajia. Konsernilla on asiakkaita ympäri maailmaa, ja se panostaa jatkuvasti uusien tuotteiden ja tuotantoprosessien kehittämiseen. Pääkonttori sijaitsee Fagerstassa ja yhtiöllä on yli 40 tytäryhtiötä, jakelijaa ja kumppania yli 50 eri maassa.

Lars Stugemo, HiQ:n toimitus- ja konsernijohtaja, puh. +46 8 588 90 000

Anders Nilsson, HiQ:n Mälarinlaakson osaston toimitusjohtaja, puh. +46 70 944 72 91

Peter L. Häggström, HiQ:n tiedotuspäällikkö, puh. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi