• HKFoods/

Arvopaperimarkkinalain mukainen ilmoitus huomattavasta omistus- ja ääniosuudesta

HKScan Oyj                                                                     Pörssitiedote 2.4.2014, klo 09:00

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukaisesti ilmoitamme, että HKScan Oyj on saanut tiedon seuraavasta muutoksesta yhtiön omistuksessa.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ilmoitti 1.4.2014, että 1.4.2014 toteutetun osakekaupan seurauksena sen omistus HKScan Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä on alittanut 5 prosenttia.

1. Kohdeyhtiön nimi: HKScan Oyj, Y-tunnus 0111425-3

2. Omistusmuutoksen ajankohta: 1.4.2014

3. Osuus HKScan Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä:

- omistettujen A-osakkeiden lukumäärä: 2 242 806 kpl
- omistusosuus: 4,08 % osakkeista ja 1,42 % äänimäärästä

HKScan Oyj:n osakepääoma koostuu yhteensä 55 026 522 kpl:sta osakkeita (A-osakkeita 49 626 522 kpl ja K-osakkeita 5 400 000 kpl), ja ääniä osakkeilla on yhteensä 157 626 522 kpl. (Kullakin A-osakkeella on yksi ääni, kullakin K-osakkeella on 20 ääntä).

4. Osakkeenomistajan nimi ja yritystunnus:
Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Helsinki, yritys- ja yhteisötunnus 0533297-9.

Hannu Kottonen

Lisätietoja:
HKScanin toimitusjohtaja Hannu Kottonen. Hänelle voi jättää soittopyynnön HKScanin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskogin kautta p. 010 570 2142.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Konsernimme valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan, Baltian ja Puolan. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2013 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 11 000.