EU-komission hyväksyntä Sokolów-kaupalle

HKScan Oyj                                               Pörssitiedote 28.5.2014, klo 17.30

EU-komission hyväksyntä Sokolów-kaupalle

HKScan on tänään vastaanottanut tiedon Danish Crown A/S:ltä, että EU-komissio on hyväksynyt HKScanin helmikuussa ilmoittaman järjestelyn, jonka myötä se myy osuutensa Saturn Nordic Holdingissa ja sen kautta yhteisyritys Sokolówissa. Täten kaupan voimaantulon edellytykset ovat täyttyneet ja tavoitteena on saattaa kauppa päätökseen meneillään olevan toisen vuosineljänneksen aikana

HKScan ilmoitti helmikuussa allekirjoittaneensa sopimuksen, jolla se myy kaikki omistamansa osakkeet (50 %) Saturn Nordic Holding AB:ssa yhtiön toiselle omistajalle Danish Crown A/S:lle. Saturn Nordic Holding AB omistaa 100 % Sokolów S. A.:n osakkeista. Sopimuksen myötä HKScanin epäsuora omistus sen puolalaisessa yhteisyrityksessä Sokolówissa päättyy.

Hannu Kottonen

Lisätietoja:

Hannu Kottonen, toimitusjohtaja, HKScan Oyj.

Soittopyyntöjä hänelle välittää konsernin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskog, etunimi.sukunimi@hkscan.com puh. 050 50 200 60.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Konsernimme valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan, Baltian ja Puolan. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2013 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 11 000.