HANNU KOTTOSESTA HKSCANIN SEURAAVA TOIMITUSJOHTAJA

HKScan Oyj               PÖRSSITIEDOTE  17.11.2011, klo 12.30

HANNU KOTTOSESTA HKSCANIN SEURAAVA TOIMITUSJOHTAJA

HKScanin hallitus on nimittänyt KTM Hannu Kottosen (54) yhtiön seuraavaksi toimitusjohtajaksi. Kottonen siirtyy HKScaniin Metsä Tissue Oyj:stä, jonka toimitusjohtajana hän on toiminut vuodesta 2006. Tätä ennen hän on toiminut M-real Oyj:n Consumer Packaging -liiketoiminta-alueen vetäjänä vuosina 2004–2006 sekä Huhtamäki-konsernissa eri tehtävissä, mm. talousjohtajana ja Fresh Food Packaging -yksikön johtajana.

Hannu Kottonen siirtyy uuteen tehtäväänsä, kun HKScanin nykyinen toimitusjohtaja Matti Perkonoja jää aiemmin ilmoitetun mukaisesti eläkkeelle helmikuun lopussa 2012.

HKScanin hallituksen puheenjohtaja Juha Kylämäen mukaan Hannu Kottosella on vahva kokemus ja näyttö kansainvälisten yritysten liiketoimintojen yhdistämisistä ja yhtenäisten toimintamallien rakentamisista. Nämä kokemukset ovat tarpeen viime vuosina nopeasti laajentuneen HKScan-konsernin rakenteen edelleen kehittämisessä ja vahvojen maayhtiöiden integroimisessa entistä tehokkaammaksi kokonaisuudeksi.

HKScanissa on aika hyödyntää synergioita tuottavuuden ja kassavirran parantamiseksi. Tunnetut tuotemerkit, tuotteiden korkea laatu, vastuullinen toimintatapa sekä osaava henkilöstö luovat yhtiön jatkokehitykselle hyvän perustan, kertoo Hannu Kottonen.

Lisää tietoja Hannu Kottosesta on saatavilla HKScanin verkkosivuilla: www.hkscan.com -> johtoryhmän esittely.

Lisätietoja antavat:

- Juha Kylämäki, hallituksen puheenjohtaja, HKScan Oyj.
- Hannu Kottonen, HKScanin tuleva toimitusjohtaja.

Heille molemmille voi jättää soittopyynnön HKScanin viestintäpäällikkö Marja Siltalan kautta, puh. 010 570 2290

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmiita ruokia lukuisilla tunnetuilla paikallisilla tuotemerkeillä. Asiakkaina ovat vähittäiskaupat ja suurkeittiöt sekä teollisuus- ja vientiasiakkaat. HKScan toimii yhdeksässä maassa ja sillä on noin 11 000 työntekijää. Liikevaihto vuonna 2010 oli 2,1 miljardia euroa.

Nasdaq OMX, Helsinki