HKScan Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

HKScan Oyj, pörssitiedote, 23.10.2023 klo 16.30

HKScan Oyj:n suurimmat osakkeenomistajat ovat osakkeenomistajien nimitystoimikunnan työjärjestyksen mukaisesti valinneet seuraavat henkilöt nimitystoimikunnan jäseniksi:

• Veikko Kemppi, toimitusjohtaja, LSO Osuuskunta
  • Per Lindahl, hallituksen puheenjohtaja, Lantmännen ek. för.
  • Tommi Mäkelä, sijoituspäällikkö, Apteekkien Eläkekassa

Lisäksi HKScan Oyj:n hallituksen nimeämä jäsen nimitystoimikuntaan on hallituksen varapuheenjohtaja Jari Mäkilä.

Nimitystoimikunta valitsi keskuudestaan puheenjohtajaksi Veikko Kempin.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta on HKScan Oyj:n osakkeenomistajien toimielin, jonka tehtävänä on vuosittain valmistella yhtiön hallituksen jäsenten ja varajäsenten valintaa ja palkitsemista koskevat ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Markku Suvanto
Hallintojohtaja

Lisätietoja: Veikko Kemppi, jolle soittopyynnöt välittää Marja Siltala, marja.siltala@hkscan.com, puh. 010 570 2290.

110 vuoden kokemuksella me HKScanissa teemme elämästä maistuvampaa – tänään ja huomenna. Strateginen tavoitteemme on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi ja Tanska, missä noin 5400 ammattilaistamme valmistaa vastuullista ja paikallisesti tuotettua ruokaa kuluttajien erilaisiin ruokahetkiin. Tunnettuja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons® ja Rose®. Kehitämme ilmastoystävällisempää tapaa tuottaa ruokaa ja Zero Carbon -tavoitteemme on hiilineutraali ruokaketju vuoden 2040 loppuun mennessä. Pörssilistatun HKScanin jatkuvien toimintojen liikevaihto vuonna 2022 oli yli 1,8 miljardia euroa. www.hkscan.com

Keskeinen media