HKScaniin ja HK Ruokataloon kohdistettu vahingonkorvauskanne Oy Primula Ab:n konkurssipesän toimesta

HKScan Oyj                           Pörssitiedote                          7.9.2012       klo 9.30

HKScan Oyj:n ja HK Ruokatalo Oy:n tietoon on tullut, että Oy Primula Ab:n konkurssipesä on jättänyt Varsinais-Suomen käräjäoikeudelle yhtiöitä koskevan vahingonkorvauskanteen. Kanne on korkoineen suuruudeltaan noin 16,3 miljoonaa euroa ja se koskee vuosille 2009 ja 2010 ajoittuneita HK Ruokatalon ja Primulan välisiä alustavia selvityksiä Primulan Järvenpään tehtaan (Järvenpään Herkkutehdas Oy) mahdolliseen yhteistoimintaan liittyen.
Selvitykset eivät johtaneet HK Ruokatalon ja Primulan Järvenpään tehtaan välisen yhteistoiminnan aloittamiseen.

Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan vastaavia selvityksiä Primula oli tehnyt myös monien muiden yritysten kanssa.

HKScan ja HK Ruokatalo pitävät kannetta perusteettomana ja yhtiöt kiistävät sen kokonaisuudessaan tulevassa oikeudenkäynnissä. Kanne ei näin ollen johda varauksiin konsernin tilinpäätöksessä.

Hannu Kottonen

Lisätietoja antaa HKScanin hallinto- ja lakiasiainjohtaja Markku Suvanto. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marjukka Hujasen kautta, puh. 010 570 6218.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaita ovat vähittäiskauppa-, Food Service-, teollisuus- ja vientisektorit. Liikevaihto vuonna 2011 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä noin 11 400.