HKScanin konserni-identiteetti uudistuu

HKScan Oyj                    Pörssitiedote                          12.2.2014             klo 8.05

HKScanin konserni-identiteetti uudistuu

HKScan-konserni uudistaa konserni-identiteettiään. Uudistus on osa vuonna 2012 aloitettua merkittävää strategiamuutosta, jonka myötä konsernin visuaalinen ilme on uudistettu. Lisäksi kaikkien HKScanin kotimarkkinoilla toimivien yhtiöiden viralliset nimet yhtenäistetään 2.7.2013 ilmoitetun mukaisesti. Konsernin uusi visuaalinen identiteetti, logo mukaan lukien, otetaan käyttöön yhtiötason viestinnässä kaikilla HKScanin kotimarkkinoilla. Muutos ei vaikuta tuotebrändien identiteetteihin, tuotteisiin liittyvään markkinointiviestintään, konsernin rakenteeseen tai yhtiöiden asemaan.

HKScan on toteuttanut uutta strategiaansa ja toimintamalliaan parantaakseen tulostaan ja kannattavuuttaan sekä rakentaakseen vahvaa ja kestävää pohjaa tulevaisuutta varten. HKScanin missio, arvot ja brändilupaus on uudistettu tulevaisuuden brändikehitystä ajatellen.

"Historiallisista syistä HKScan on monien paikallisten brändien, yritysten, kulttuurien ja identiteettien summa. Tämä on suuri rikkaus, mutta toisaalta myös konsernimme rakennetta ja identiteettiä pirstaloiva tekijä. Rakennamme nyt yhtenäistä HKScan-konsernia hyödyntääksemme synergiaetuja, jotka syntyvät tiiviimmästä yhteistyöstä," sanoo HKScanin toimitusjohtaja Hannu Kottonen. "Kansainvälisesti yhtenäinen konserni-identiteetti parantaa konsernin tunnettuutta ja erottuvuutta. Lisäksi yhtenäinen brändi parantaa tehokkuutta ja tuo säästöjä."

Uuden logon inspiraationa toimi HKScanin lihanleikkaajien käsityön taituruus. Suunnittelutyö alkoi kirjaimellisesti leikkuulaudalta. Logo kuvaa yhtä HKScanin ydinosaamisaluetta – vahvaa liha-asiantuntijuuden perinnettä. Se symboloi myös HKScanin identiteettiä vahvana ja innovatiivisena pohjoismaisena bränditalona.

"Useissa maissa toimivana bränditalona HKScan tarvitsee selkeän konsernibrändin, joka edustaa tärkeintä kilpailutekijäämme, eli tuotebrändejämme. HKScan-brändi heijastaa konsernin vastuullista toimintatapaa, työntekijöidemme ammattitaitoa sekä ylpeyttä pohjoisista juuristamme. HKScanin tarjoomaan kytkeytyy lupaus herkullisesta ruoasta, puhtaudesta, laadusta ja jäljitettävyydestä”, sanoo konsernin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskog.

Lisätietoja:

Hannu Kottonen, toimitusjohtaja, HKScan Oyj
Marja-Leena Dahlskog, konsernin viestintäjohtaja, HKScan Oyj
Soittopyyntöjä heille välittää Marjukka Hujanen, p. 010 570 6218, etunimi.sukunimi@hkscan.com

HKScan on johtava pohjoismainen liha-asiantuntija. Konsernimme valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan, Baltian ja Puolan. Viemme tuotteita yli 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2013 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 11 000 ja se on Euroopan johtavia lihayrityksiä.