ROSE POULTRYN TOIMITUSJOHTAJA OLLI ANTNIEMI ON MENEHTYNYT

HKScan Oyj               PÖRSSITIEDOTE  25.11.2011, klo 15.15

ROSE POULTRYN TOIMITUSJOHTAJA OLLI ANTNIEMI ON MENEHTYNYT

HKScan on vastaanottanut suruviestin. Yhtiön johtoryhmän jäsen, tanskalaisen Rose Poultry A/S:n toimitusjohtaja ekonomi Olli Antniemi on menehtynyt sairauskohtaukseen eilen illalla. Hän oli syntynyt vuonna 1959.

Antniemi oli HKScan-konsernin palveluksessa vuodesta 1996 lähtien ja hän ehti toimia konsernissa monissa keskeisissä tehtävissä viime vuosien voimakkaan kansainvälistymisen aikana. Ennen siirtymistään tanskalaisen Rose Poultry A/S:n toimitusjohtajaksi hän toimi HKScanissa strategia- ja kehitysjohtajana, Scan AB:n toimitusjohtajana, Baltian toimintojen johtajana sekä HK Ruokatalossa markkinointi- sekä vientijohtajana.

HKScan-konserni henkilöstöineen yhtiön eri markkina-alueilla kunnioittaa pidetyn johtajansa muistoa ja ottaa osaa hänen omaistensa syvään suruun.

Rose Poultry A/S:n toimitusjohtajan tehtäviä hoitaa toistaiseksi Olli Antniemen varamies myyntijohtaja Arne L. Jensen.

Matti Perkonoja
toimitusjohtaja

Yhteydenottopyyntöjä toimitusjohtaja Matti Perkonojalle voi jättää Marjukka Hujasen kautta p. 010 570 6218.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmiita ruokia lukuisilla tunnetuilla paikallisilla tuotemerkeillä. Asiakkaina ovat vähittäiskaupat ja suurkeittiöt sekä teollisuus- ja vientiasiakkaat. HKScan toimii yhdeksässä maassa ja sillä on noin 11 000 työntekijää. Liikevaihto vuonna 2010 oli 2,1 miljardia euroa.

Nasdaq OMX, Helsinki