Sokolów-kauppa on toteutunut

HKScan Oyj                               Pörssitiedote                   10.6.2014 klo 11.40

Sokolów-kauppa on toteutunut

HKScan ja Danish Crown A/S ovat tänään saattaneet päätökseen aiemmin ilmoittamansa kaupan, jossa HKScan myy kaikki omistamansa osakkeet (50 %) Saturn Nordic Holding AB:ssa yhtiön toiselle omistajalle Danish Crown A/S:lle. Saturn Nordic Holding AB omistaa 100 % Sokolów S. A.:n osakkeista. EU-komissio  hyväksyi järjestelyn toukokuun lopussa. Nyt toteutuneen kaupan myötä HKScanin epäsuora omistus sen puolalaisessa yhteisyrityksessä Sokolówissa on päättynyt.

HKScanin osalta myynti mahdollistaa nopeamman ja vahvemman keskittymisen konsernin muihin kotimarkkinoihin.

Tarkemmat tiedot kaupasta on kerrottu pörssitiedotteilla: 28.2.2014 ja 28.5.2014.

HKScanille jää Puolan Świnoujściessa sijaitseva kokonaan omistettu tytäryhtiö HKScan Poland Sp.z o.o..

Hannu Kottonen

Lisätietoja:

Hannu Kottonen, toimitusjohtaja, HKScan Oyj.

Soittopyyntöjä hänelle välittää konsernin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskog, etunimi.sukunimi@hkscan.com puh. 050 50 200 60.

HKScan on johtava pohjoismainen liha-asiantuntija. Konsernimme valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan, Baltian ja Puolan. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2013 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 11 000 ja se on Euroopan johtavia lihayrityksiä.