Tanskalaisen siipikarjayhtiö Rose Poultry A/S:n toimitusjohtajaksi Thomas Olander

HKScan Oyj                                  Pörssitiedote 11.1.2012, klo 11.30

HKScanin tanskalaisen tytäryhtiön Rose Poultry A/S:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty HKScan-konserniin kuuluvan Pärsons Sverige AB:n nykyinen toimitusjohtaja ekonomi Thomas Olander. Olander on toiminut HKScan-konsernin palveluksessa vuodesta 2008 ja oli tätä ennen toimitusjohtajana ruotsalaisessa Ugglarps slakteri AB:ssä.

Olander vastaa HKScanin liiketoiminnasta Tanskassa ja toimii jatkossa edelleen myös Kreatina A/S:n sekä Englannissa toimivan Scan Foods UK Ltd:n toimitusjohtajana.

Thomas Olander raportoi ruotsalaisen Scan AB:n toimitusjohtaja Denis Mattssonille, joka jatkossa vastaa sekä Ruotsin että Tanskan markkina-alueista HKScanin johtoryhmässä.

Matti Perkonoja

Lisätietoja:
Suomessa: HKScan Oyj:n toimitusjohtaja Matti Perkonoja. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marjukka Hujasen kautta p. 010 570 6218.
Ruotsissa: Scan AB:n toimitusjohtaja Denis Mattsson, p. +46761283698

Tanskassa: Rose Poultry A/S:n toimitusjohtaja Thomas Olander, p. +46709359863

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmiita ruokia lukuisilla tunnetuilla paikallisilla tuotemerkeillä. Asiakkaina ovat vähittäiskaupat ja suurkeittiöt sekä teollisuus- ja vientiasiakkaat. HKScan toimii yhdeksässä maassa ja sillä on noin 11 000 työntekijää. Liikevaihto vuonna 2010 oli 2,1 miljardia euroa.

NASDAQ OMX, Helsinki