HKScan Oyj:n hallitus päätti yhtiön omien osakkeiden hankkimisesta

HKScan Oyj                      Pörssitiedote 25.9.2019, 8:30 (EET)

HKScan Oyj:n hallitus on kokouksessaan 24.9.2019 päättänyt käyttää 11. huhtikuuta 2019 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia Yhtiön omia osakkeita.

Yhtiön hallitus on päättänyt aloittaa määräaikaisen osakkeiden takaisinosto-ohjelman, jonka tarkoituksena on hankkia Yhtiön omia A-sarjan osakkeita kattamaan HKScanin avainhenkilöiden osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään liittyvät mahdolliset palkkiot.

Osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 1.10.2019 ja lopetetaan viimeistään 30.6.2020. Hankittava osakkeiden määrä on enintään 2.000.000 A-sarjan osaketta, kuitenkin enintään 5.000.000 euroon saakka. Hankittava osakkeiden enimmäismäärä vastaa noin 2,02 prosenttia kaikista Yhtiön osakkeista ja noin 2,13 prosenttia kaikista Yhtiön A-sarjan osakkeista. Osakkeet hankitaan hankintahetken markkinahintaan Nasdaq Helsinki Oy:n säännellyllä markkinalla järjestämässä kaupankäynnissä. Yhtiön omat osakkeet hankitaan yhtiön jakokelpoisella vapaalla omalla pääomalla.

Hallitus

Yhteydenotot: HKScan Media Service Desk +358 10 570 5700 tai sähköpostitse: communications@hkscan.com

HKScan on pohjoismainen liha- ja ruokayhtiö. Lähes 7 200 ammattilaistamme palvelevat maailman vaativimpia kuluttajia ja varmistavat laadun koko tuotantoketjussamme - tilalta haarukkaan. HKScan valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa sekä lihavalmisteita ja aterioita vahvoilla tuotemerkeillä, kuten HK®, Scan®, Rakvere®, Kariniemen®, Rose®, Pärsons® ja Tallegg®. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2018 HKScanin liikevaihto oli 1,7 miljardia euroa.

Jakelu: