Nimitys HKScan-konsernin johtoryhmässä

HKScan Oyj, 2.9.2019, klo 12.00 (EEST)

HKScanin lihataseesta ja tilaustoimitusketjusta vastaavaksi johtajaksi (EVP) sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Juha Ruohola. Hän seuraa tehtävässä Esa Mäkeä, joka siirtyi syyskuun 2019 alussa Apetit Oyj:n toimitusjohtajaksi.

HKScanin palvelukseen Juha Ruohola siirtyy Landeli Group Oy:n lihadivisioonan johtajan tehtävästä. Ruohola on toiminut aiemmin mm. Polarica Holding AB:n toimitusjohtajana, Atria Oyj:n varatoimitusjohtajana sekä yhtiön Venäjän, Baltian ja Ruotsin liiketoiminnoista vastaavana johtajana. Ruohola aloittaa tehtävässään 6. syyskuuta 2019.

HKScanin toimitusjohtaja Tero Hemmilä: ”Juha Ruoholan monipuolinen ja kansainvälinen liha-alan osaaminen tukee erinomaisesti HKScanin käynnissä olevaa muutosohjelmaa yhtiön kannattavuuden merkittäväksi parantamiseksi sekä myöhemmin uuden strategian toteuttamista. Toivotan Juhan lämpimästi tervetulleeksi.”

Tero Hemmilä
Toimitusjohtaja

Yhteydenotot: HKScan Media Service Desk 010 570 5700 tai sähköpostitse: communications@hkscan.com

HKScan Oyj on pörssilistattu liha- ja ruokatalo, jolla on yli sadan vuoden kokemus vastuullisesta pohjoismaisesta ruoantuotannosta asiakkaiden ja kuluttajien tarpeisiin. HKScanissa vastuullinen tapa toimia kattaa koko arvoketjun tilalta kuluttajalle. Lähes 7 200 ammattilaistamme varmistavat lupauksen tuotteidemme hyvästä mausta ja laadusta. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Tanska ja Baltia. Monipuoliseen tuotevalikoimaamme kuuluvat siipikarjan-, sian-, naudan- ja lampaanliha sekä lihavalmisteet ja ateriat. Yhtiön vahvoja tuotemerkkejä ovat HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose®. Vuonna 2018 HKScanin liikevaihto oli 1,7 miljardia euroa.

Avainsanat: