Taide säntää taas kolmeentoista HOK-Elannon kapakkaan

Report this content

13 HOK-Elannon ravintolaa kutsuu tänäkin vuonna kaupunkiyleisön nauttimaan monipuolisista taide-elämyksistä hyvän ruoan ja juoman parissa. Art goes Kapakka –kaupunkifestari alkaa Kuorojen Kierroksella torstaina 18.8. ja jatkuu kymmenen päivän ja yön ajan. Kuudessa ravintolassa on esillä koko festarin ajan ”Tsiigaa” –sarja, joka tuo elävän musiikin lisäksi kuvataidetta ja –taiteilijoita baareihin.

Kymmenpäiväisen festarin aikana Belge Kluuvikadulla tarjoilee muun muassa Juha Holopaisen grafiikkaa, Rekilaulutyöpajan sekä Musaa ja proosaa! –illan, josta vastaavat kirjailija Juha Itkonen sekä muusikot Tuomo Prättälä, Markus Nordenstreng ja Miikka Paatelainen. Milo & Moses –jazzkokoonpanon ytimen muodostavat 14-vuotiaat Milo Mäkelä ja Mooses Kuloniemi.
Tiede ja taide yhdistyvät, kun ”Miksi toisen nam on toisen yök?” –aiheesta luennoi akatemiatutkija ja dosentti Mari Sandell.

Kaivopihan Oficina esittelee Milla Kuisman maalauksia, käy keskustelua betoniarkkitehtuurista ja tuo Ateneumia klassikoineen kapakkaan. Musiikkia tarjoilevat latino-vaikutteinen Cuejero sekä Compañía Kaari & Roni Martin.

Kaisaniemen Kaislassa esiintyvät Plastic Island ja Antti Pouta. Tsiigaa-sarja esittelee Antti Arkoman maalauksia.
Elielinaukion tuntumassa Vltavassa on esillä Teija Immosen grafiikkaa. Taiteiden Yön alkajaisiksi 25.8. klo 18 kuullaan Petri Kumelan ja Joonas Wideniuksen Fantasía Andaluzaa, espanjalaista kitaramusiikkia.

Ølhus Københavnissa esiintyvät festarin aikana muun muassa Howlin’ Duo, Rhythm Caravan sekä Mikko Karhula kitaroineen. Merja Heino tuo maalauksissaan renessanssin ja barokin arkkitehtonisia ja ornamentaalisia aiheita nykytaiteen kentälle.
Ølhus Oslo esittelee Trio Guitar Trion, ”kaikkien kitaratriojen äidin” ja akustisen Nuria-trion sekä Mari Pihlajakosken akryyli- ja öljymaalauksia.

Kiinnostavat ohjelmapaketit Art goes Kapakkaan ovat rakentaneet myös Kitty´s Public House City-käytävässä, Dubliner ja Zetor Kaivopihalla, Shanghai Cowboy ja Michel Mikonkadulla, Kappeli Espan puistossa ja William K. Kurvi Hämeentiellä.

Lisätietoja:

raflaamo.fi
artgoeskapakka.fi

Belge, Dubliner, Kaisla, Kappeli, Kitty´s Public House, Michel, Oficina, Ølhus København, Ølhus Oslo, Shanghai Cowboy, Vltava, William K. Kurvi, Zetor

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on 1,9 mrd. euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: