If antaa asiakkaidensa äänen kuulua nettivideoilla

If tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden kertoa heille sattuneista vahingoista itse kuvatuilla videoilla. Huhti–toukokuussa toisen kerran toteutettava kampanja osoittaa, mitä vahingon jälkeen tapahtuu.

Viime talvena ensimmäisen kerran toteutettu kampanja oli uusi Suomen vakuutusmarkkinoilla, ja videot herättivät runsaasti kiinnostusta. Kampanjasivuilla käytiin joulukuun aikana lähes 17 000 kertaa, ja videoita katsottiin yli 7000 kertaa. Huhtikuun lopussa käynnistyneeseen kampanjaan kerätään jälleen videoita Ifin asiakkailta. Edellytyksenä on, että asiakkaalle on sattunut jokin vahinko, josta hän haluaa kertoa muille.

- Videokampanja tuo käytäntöön lupauksen Ifin toimivasta korvauspalvelusta. Vakuutusyhtiön toiminta testataan vahinkotilanteessa, joten halusimme päästää asiakkaat ääneen ja antaa heidän kertoa itse vahingoistaan. Videokampanjaan innoitti se, että asiakkaamme ovat hyvin tyytyväisiä korvauspalveluumme. Itse asiassa vahingot kokeneet asiakkaamme ovat kaikkein tyytyväisimpiä, markkinointijohtaja Tuula Sirén sanoo.

Yksi videon tehneistä on Martti Timgren, joka kertoo videossaan Kreikan lomamatkalla mereen pudottamistaan silmälaseista ja siitä, miten korvauksen hakeminen eteni.

- Jätin korvaushakemuksen netissä kello 17.15, ja seuraavana aamuna kello 8.22 sain korvauspäätöksen. Päätin kertoa tarinani muille, koska olin aidosti yllättynyt siitä, miten sujuvasti korvauspalvelu voi toimia, Martti Timgren kertoo.

Ifiin tulee noin 450 000 henkilöasiakkaiden vahinkoilmoitusta vuosittain. Henkilöasiakkaista 48 prosenttia täyttää ilmoituksen Internetissä. Asiakkaat saavat korvauspäätöksen vahingoistaan pääsääntöisesti 24 tunnin sisällä. Vahingon kokeneet asiakkaat antavat Ifille arvosanan keskimäärin 4,5 asteikolla 1–5.

If lähettää kuukausittain videointipyynnöt niille asiakkaalle, jotka ovat vastanneet korvauspalvelua koskevaan asiakastyytyväisyyskyselyyn.

Tarinoita pääsee katsomaan osoitteessa www.if.fi/videot. Suomessa Ifin mainontaa toteuttaa mainostoimisto Rocky.

Lisätiedot ja yhteydet:
Mari Hätinen, tiedottaja, If, p. 050 424 0067, mari.hatinen@if.fi
www.if.fi/videot

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 400 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.