Isännöintiliitto: Vastuu huoltosopimuksesta taloyhtiön johdolla

Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi torstaina taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan ja isännöitsijän kuolemantuottamuksesta sakkoon. Tuomio tuli Tampereella maaliskuun alussa 2012 tapahtuneesta onnettomuudesta, jossa nainen kuoli saatuaan iskun katolta pudonneista jäistä. - Käräjäoikeuden ratkaisu osoittaa jälleen sen, kuinka suuri painoarvo sopimuksille annetaan, Isännöintiliiton lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm toteaa.

Lue koko tiedote: http://www.isannointiliitto.fi/31665.aspx

Isännöintiliitto, lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, puh. 050 597 5976, Tilläggsinformation även på svenska

Isännöintiliitto jakaa tietoa isännöinnistä ja taloyhtiöasumisesta.

Isännöinti pitää huolta 2,7 miljoonan rivi- ja kerrostaloissa asuvan ihmisen kodista. Isännöintipalvelua tuottaa 700 isännöintiyritystä

Rivi- ja kerrostaloissa on 2,7 miljoonaa asukasta.

Käräjäoikeuden ratkaisu osoittaa jälleen sen, kuinka suuri painoarvo sopimuksille annetaan.
lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, Isännöintiliitto
Jos viimeaikaista oikeuskäytäntöä katsoo, niin sopimusehtojen on oltava hyvin tarkkoja. Sopimuksissa pitää määritellä sanatarkasti, kuka tekee mitäkin ja kuinka usein.
lakiasiantuntija, OTM Marina Furuhjelm, Isännöintiliitto