ISS ja Bayer solmivat viisivuotisen jatkosopimuksen tiiviille kumppanuudelleen

ISS Palvelut ja Bayer ovat solmineet jatkosopimuksen vuosille 2020–2025 kokonaispalveluratkaisusta, jota on edellisen viisivuotiskauden aikana jatkuvasti kehitetty kohti huippua.

Turussa, Bayerin lääketehtaalla valmistuu korkeatasoista erikoisosaamista vaativia tuotteita, jotka jatkavat Turusta matkaansa yli sataan maahan. Bayerin huippuosaamista ja -tuotantoa tukee ISS, joka palveluillaan osallistuu niin tehtaan häiriöttömyyden kuin Bayerin ammattilaisten hyvinvoinnin ylläpitämiseen.

ISS on ollut Bayerin kumppani kokonaispalveluissa vuodesta 2014 saakka ja yhteistyötä on tehty pitkään jo sitä ennen. Viimeisen vuosikymmenen aikana on kuljettu pitkä matka, jonka aikana yhteistyön laajuus ja arvo on yli kaksinkertaistunut. Nyt ISS toimittaa Bayerin Turun lääketehtaalle siivous-, ravintola-, kokous-, turva-, tuholaistorjunta- ja muuttopalvelut sekä ulkoalueiden hoidon ja vaatehuollon.

Siivouspalveluissa ISS:n erityisosaaminen on lääketehtaalla arvossaan – ovathan kyseessä kriittiset puhdastilat.

– Hyvä osoitus tyytyväisyydestämme on alkuperäisen sopimuksen jatkaminen usealla vuodella. Kun lähdimme kehittämään kokonaisvaltaisempaa yhteistyötä ISS:n kanssa, tavoitteena oli alan ammattilaisten kanssa yhdessä suunniteltu, helpommin hallittava kokonaisuus. Tämä on osoittautunut hyväksi päätökseksi, koska asioista keskusteleminen on nyt sujuvaa ja helppoa ja monet palvelut ovat vain muutaman yhteyshenkilön käsissä. Myös ISS:n johto on ollut kiitettävästi mukana keskusteluissa ja ideoimassa yhteisiä kehityshankkeita, sanoo Bayer Oy:n varatoimitusjohtaja ja Turun tehtaan johtaja Peter Essen.

Bayerin Turun tehdas on globaalisti Bayerin yksi suurimmista tuotantoyksiköistä, joka on toiminnassa ympäri vuorokauden. Tuotannon jatkuvuus ja häiriöttömyys ovat avainasemassa ja sellaisia tavoitteita, joihin ISS palvelullaan vaikuttaa. Samoin avainasemassa ja siten yhteisenä tavoitteena on myös tuote- ja henkilöstöturvallisuus.

– Bayer on meille avainasiakas, jossa kokonaispalvelullamme autamme asiakkaan heidän omiin liiketoimintatavoitteisiinsa. Olen ylpeä ja iloinen kumppanuudestamme ja siitä, että pääsemme tukemaan Bayerin liiketoiminnan vahvaa kasvua myös tulevaisuudessa. Meillä on tärkeä rooli Bayerin menestyksen varmistamisessa, rooli, jonka tuoman vastuun kannamme rohkeasti ja tunnollisesti ja jota kehitämme aktiivisesti ja pitkäjänteisesti, ISS Palveluiden toimitusjohtaja Jukka Jäämaa sanoo.

ISS Palvelut on yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme asiakkaillemme kokonaispalveluratkaisuja, jotka muodostuvat siivous-, kiinteistön ylläpito-, ruokailu- ja turvallisuuspalveluista sekä muista näihin liittyvistä tukipalveluista. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 420 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on noin 8 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 74 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Bayer: Science For a Better Life Kansainvälisen Bayer-konsernin ydinosaaminen on Life Science -alalla terveydenhoidon ja ravitsemuksen parissa. Yrityksen tuotteet ja palvelut on suunniteltu ihmisiä ja kasveja hyödyttäviksi ja elämänlaatua parantaviksi. Samalla Bayer haluaa luoda sidosryhmilleen lisäarvoa innovaatioilla sekä panostaa kasvuun ja parempaan tuottavuuteen. Bayer on sitoutunut noudattamaan kestävän kehityksen periaatteita sekä toimimaan yhteiskunnallisesti ja eettisesti vastuuntuntoisella tavalla. Vuonna 2017 Bayer-konserni työllisti noin 99 820 henkilöä, ja sen myynti oli 35 miljardia euroa. Tuotekehityksen ja tutkimuksen investoinnit nousivat 4,5 miljardiin euroon. Lisätietoja http://www.bayer.com ja www.bayer.fi.

Director Communications, ISS Palvelut

linkedin.com/in/tiiasoininen/
twitter: @tiiasoininen

Hyvä osoitus tyytyväisyydestämme on alkuperäisen sopimuksen jatkaminen usealla vuodella. Kun lähdimme kehittämään kokonaisvaltaisempaa yhteistyötä ISS:n kanssa, tavoitteena oli alan ammattilaisten kanssa yhdessä suunniteltu, helpommin hallittava kokonaisuus. Tämä on osoittautunut hyväksi päätökseksi, koska asioista keskusteleminen on nyt sujuvaa ja helppoa ja monet palvelut ovat vain muutaman yhteyshenkilön käsissä. Myös ISS:n johto on ollut kiitettävästi mukana keskusteluissa ja ideoimassa yhteisiä kehityshankkeita.
Peter Essen, Bayer Oy:n varatoimitusjohtaja ja Turun tehtaan johtaja